دارایی‌های آزاد شده ایران به قطر رسید

رویترز به نقل از منابع قطری نوشته است که پول‌های آزاد شده ایران به حساب‌های بانکی در دوحه منتقل شد و تمامی طرف‌ها سخت مشغول پیگیری باقی مراحل تبادل زندانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، خبرگزاری رویترز امروز صبح به نقل از منابع کره جنوبی اطمینان خاطر کرده است که تلاش‌ها برای آزادسازی منابع مالی ایران به ارزش ۶ میلیارد دلار در راه است و پس آن مراحل بعدی توافق برای تبادل زندانیان فعال خواهد شد. زمانی که اموال ایران به قطر منتقل شوند، ۵ زندانی آمریکایی تهران را به سمت دوحه ترک خواهند کرد و از آنجا به ایالات متحده آمریکا خواهند رفت. در عوض ۵ زندانی ایرانی نیز آزاد خواهند شد و می‌توانند به ایران برگردند اما انتظار می‌رود یکی از آنها در آمریکا بماند.

دارایی‌های آزاد شده ایران به قطر رسید

به گفته رویترز، برنامه زمانی انتقال اموال هنوز به صورت عمومی اعلام نشده است. این توافق که برای اولین بار در ۱۰ آگوست علنی شد، یک عامل اختلاف بزرگ بین واشنگتن و تهران را از میان خواهد برد. یک منبع مطلع از جزئیات این موضوع روز دوشنبه به رویترز گفت که قطر تایید کرده است که اموال آزاد شده ایران به ارزش ۶ میلیارد دلار به حساب‌های بانکی در دوحه منتقل شده است که باعث مبادله زندانیان ایران و آمریکا خواهد شد.

بر اساس گزارش رویترز، یک هواپیمای قطری صبح روز دوشنبه در ایران در حالت آماده‌باش است تا پنج زندانی آمریکایی و دو عضو خانواده آنها را به دوحه ببرد. وزیر خارجه کره جنوبی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دولت ما از نزدیک با کشورهای مربوطه از جمله ایالات متحده و ایران برای حل و فصل موضوع دارایی‌های مسدود شده رایزنی کرده است و در حال حاضر تلاش می‌کند تا پیشرفت روان همه رویه‌ها را تضمین کند تا این مسئله یک بار و برای همیشه حل شود»

دارایی‌های آزاد شده ایران به قطر رسید

کد خبر 688305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.