انجام ۳۹ ماموریت اورژانس هوایی به مناطق صعب‌العبور کردستان

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۳۹ ماموریت اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به مناطق دورافتاده یا صعب‌العبور برای نجات جان بیماران و مصدومان از ابتدای سال جاری تاکنون، به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین جعفری امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۹ مأموریت موفق اورژانس هوایی دانشگاه برای نجات جان بیماران و مصدومان به ثبت رسیده است که ۱۵ مورد مربوط به مصدومان ترافیکی، هشت مورد مصدومان غیرترافیکی، سه مورد بیمار سکته مغزی، دو مورد بیمار قلبی تنفسی، هفت مورد برای انتقال مادران باردار و چهار مورد برای انتقال سایر موارد به مراکز درمانی تخصصی‌تر بوده است.

وی افزود: هر پرواز بالگرد اورژانس با توجه به نوع مأموریت، حداقل یک میلیارد ریال هزینه دارد که به صورت کاملاً رایگان برای نجات جان مصدومان یا بیماران انجام می‌گیرد.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به وجود ۹ پَد استاندارد بالگرد در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: سه پد در سنندج وجود داشته و شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان، قروه، اورامان و بیجار نیز هر کدام یک پَد دارند.

جعفری با بیان اینکه پَد سقز هنوز به صورت کامل آماده نیست و در مرحله اجرا و آماده‌سازی قرار دارد، گفت: در حال حاضر در سقز از پد پادگان ارتش، در شهرهای کامیاران، دیواندره و سروآباد از استادیوم فوتبال و در شهرهای دهگلان و حسین‌آباد از محوطه حیاط بیمارستان و درمانگاه برای نشست و برخاست بالگرد اورژانس استفاده می‌شود.

وی افزود: پرواز بالگرد اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی برای نجات جان بیماران و مصدومان در شرایط خاص مانند جابجایی مادران باردار پرخطر، بیماران با شرایط حاد خاص، حوادث در مناطق کوهستانی و سخت‌گذر و تصادفات انجام می‌شود.

کد خبر 688242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.