احداث مدرسه و مانژ سوارکاری در اصفهان مکان‌یابی می‌شود

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به اعلام آمادگی هیئت سوارکاری و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به مشارکت در احداث مدرسه و مانژ سوارکاری، مقرر شد پیگیری‌های لازم برای مکان‌یابی آن با ویژگی‌های مطرح شده از سوی این سازمان انجام شود.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه سوارکاری یا اسب‌سواری از ورزش‌هایی است که در چند دهه اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته‌است و از کهن‌ترین ورزش‌ها به شمار می‌رود، اظهار کرد: این ورزش سابقه طولانی دارد و امروزه نه‌تنها به‌عنوان یک رقابت سالم و مفید بلکه به‌عنوان سرگرمی و به‌منظور گذراندن اوقات فراغت مورد توجه قرار گرفته‌است.

وی افزود: سوارکاری نسبت به سایر ورزش‌ها پرهزینه به نظر می‌رسد اما با این وجود سالانه تعداد بیشتری طرفدار به سوی خود جلب می‌کند، علاوه‌بر این در روایت و احادیث دینی و مذهبی نیز تاکید بسیاری بر آموزش و یادگیری این ورزش به دلایل مختلف شده است.

احداث مدرسه و مانژ سوارکاری در اصفهان مکان‌یابی می‌شود

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: در راستای «مهندسی خواسته» که از کلیدواژه‌های راهبردی این دوره از سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهر اصفهان است و نخستین نشست در این خصوص با هیئت سوارکاری استان اصفهان برگزار و نسبت به دیدگاه‌ها و نظرات کارشناسان ورزش سوارکاری و جایگاه این ورزش در استان اصفهان بحث و گفت‌وگو شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که به‌طور حرفه‌ای، آموزش‌های آکادمی و علمی در مورد ورزش سوارکاری در شهر اصفهان وجود ندارد، به‌نظر می‌رسد با همکاری این هیئت و شهرداری این کلان‌شهر می‌توان اقدامات شایسته و مفیدی در راستای این ورزش از جمله ایجاد مدرسه سوارکاری آموزش و ارتقای سطح کمی و کیفی آن در قالب مسابقات سوارکاری اصفهان در سطح ملی و بین‌المللی انجام داد.

حیدری با بیان اینکه مذاکرات صورت‌گرفته با مسئولان و کارشناسان ذی‌ربط برای انجام پروژه مانژ سوارکاری اصفهان نیاز به زمین مناسب به‌لحاظ موقعیت جغرافیایی و استانداردهای بین‌المللی است، گفت: در صورت تأمین چنین زمینی با مشخصات مربوطه می‌توان آکادمی سوارکاری این کلان‌شهر را تأسیس و طیف وسیعی از علاقه‌مندان به این ورزش در سطوح مختلف سنی از مقاطع ابتدایی تا افراد کهن‌سال را به شکل علمی و حرفه‌ای مورد آموزش قرار داد.

احداث مدرسه و مانژ سوارکاری در اصفهان مکان‌یابی می‌شود

وی با اشاره به اینکه این ورزش به‌دلیل ارتباط انسان با حیوان امکان روان درمانی و فراهم کردن زمینه‌های آرامش در بعضی مشکلات روانی و کم‌تحرکی ناشی از زندگی صنعتی را می‌تواند برای بانوان و آقایان اصلاح کند، خاطرنشان کرد: با توجه به خاستگاه ورزش چوگان در اصفهان با احداث مانژ سوارکاری می‌توان ظرفیت آموزش و احیا و توسعه این ورزش را در چنین بستری نیز فراهم کرد و با برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی در این خصوص جایگاه این کلان‌شهر را بیش از پیش ارتقا بخشید.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: امیدواریم با ایجاد چنین ظرفیتی ضمن توسعه ورزش اسب‌سواری و شاخه‌های مختلف آن به‌دلیل توجیه اقتصادی این صنعت و ورزش، اقتصاد ورزشی نیز برای مشارکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران به‌دنبال داشته باشد که با اهداف و برنامه‌ریزی‌های درست در این زمینه، این امر قابل دسترسی است.

وی ادامه داد: در پایان این نشست با توجه به اعلام آمادگی هیئت سوارکاری و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به مشارکت در احداث مدرسه و مانژ سوارکاری، مقرر شد، پیگیری‌های لازم برای مکان‌یابی با ویژگی‌های مطرح شده از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان انجام شود.

کد خبر 688225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.