موافقان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مجلس چه گفتند؟

در جریان رسیدگی به طرح رأی اعتماد وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تعدادی از نمایندگان موافق هاشمی به بیان توانمندی و صلاحیت و تأیید برنامه های وی پرداختند.

به گزارش ایمنا، جلسه رسیدگی به طرح رأی اعتماد کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در حال برگزاری است.

در جریان این نشست، تعدادی از نمایندگان مجلس به بیان برنامه‌ها و توانمندی‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان پرداختند که به شرح زیر است:

الهیان: هاشمی از کف جامعه ورزشی کار خود را شروع کرده است

زهره الهیان نماینده مردم تهران در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: رهبر انقلاب می‌فرمایند اگر محیط ورزش دینی، معنوی و ارزشی باشد این جوان‌های پاک ما به طور طبیعی ارزشی خواهند شد.

نماینده مردم تهران با اشاره به سوابق و عملکرد هاشمی افزود: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مدیر انقلابی، خوش سابقه و مدیری که در طول سالیان از مراتب پایین و از کف جامعه ورزشی کار خود را شروع کرده و به توانمندی خوبی رسیده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: در سوابق مدیریتی هاشمی ریاست ملی کمیته المپیک، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش و رئیس فدراسیون‌های ورزشی و اداره کل تربیت بدنی استان‌ها و نماینده ورزشی ایران در یونسکو و سرپرست کاروان ورزشی المپیک جوانان در سنگاپور بودند که نشان از عملکرد خوب ایشان است.

الهیان اضافه کرد: هاشمی یک مدیر بسیجی و رئیس بسیج ورزشکاران بودند و امیدواریم با حضور هاشمی در این جایگاه نظام‌نامه فرهنگی ورزش کشور به خوبی به اجرا در آید و برنامه ایشان برای تیم‌های ملی در کنار رویکرد فنی و تخصصی و تأمین مربیان و سرمربیان و کادر فدراسیون حرکت مهمی بر ای هویت ملی ورزشکاران باشد.

وی هویت ملی، دینی و انقلابی ورزشکاران را مهم ارزیابی کرد و گفت: برای این کار نیاز به برنامه تحولی داریم تا با کار فرهنگی هویت ملی و دینی و انقلابی ورزشکاران تقویت شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه ورزشکاران پیشکسوت نیاز به حمایت دارند، گفت: امیدوارم بتوانیم با حمایت از قهرمانان زمینه را برای اعزام آنها به مسابقات جهانی و بین‌المللی فراهم کنیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه ورزش بانوان نیاز به حمایت جدی دارد گفت: وقتی بانوی محجبه در عرصه ورزشی در سطح بین المللی حضور پیدا کند نشانه عظمت زن مسلمان است.

وی ورزش همگانی بانوان را نشانگر سلامت جامعه خواند و گفت: اگر بانوان این جامعه با حفظ حجاب خود در جامعه ورزشی حضور جدی داشته باشند باعث افتخار کشور است و با مادران سالم جامعه سالم می‌ماند.

زهره الهیان گفت: برخی از فدراسیون‌ها خوش درخشیدیند مثل فدراسیون کشتی که به قهرمانان کشتی تبریک عرض می‌کنم این فدراسیون در عرصه انقلابی و هویت ملی به خوبی ورزشکاران را هدایت کرده است، ضرورت دارد مدیران انقلابی در کنار ایشان در حوزه ورزش و جوانان حضور داشته باشند، در این صورت کار برای هاشمی راحت خواهد شد.

وی تاکید کرد: هر وزیری که در رأس این وزارتخانه قرار گرفته در حوزه ورزش توجه داشته اما باید به حوزه جوانان هم توجه ویژه شود.

فلاحی: وزیر پیشنهادی ورزش مدیر غیر تخصصی و آسانسوری نیست

سارا فلاحی در موافقت با برنامه‌های کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در نشست علنی امروز دوشنبه ۲۷ شهریور مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی مدیران با رانت و مزایای خاص به مدیریت می‌روند اما کیومرث هاشمی مدیر آسانسوری نیست و از ورزش فهم دارد و می‌داند ورزش صرفاً به حوزه ذهن و جسم محدود نیست و با سیاست و اجتماع و اقتصاد و فرهنگ پیوند دارد.

وی با بیان اینکه کیومرث هاشمی می‌داند که زنان هم می‌توانند در ورزش صاحب مدال شوند گفت: هاشمی به تمام تعهداتی که به کمیسیون فرهنگی و اهالی ورزش داده، پایبند خواهد بود؛ وی می‌تواند در کرسی وزارت ورزش، فهم از منافع ملی را به ورزش وارد کند و جایگاه‌های جهانی را برای ورزش به ارمغان بیاورد؛ هاشمی می‌داند که کسب مدال‌های جهانی و المپیک مهمتر از ساعت‌ها سخنرانی است و می‌داند در عرصه‌های جهانی به ورزش به عنوان یک صنعت که می‌تواند سیاست را به چالش بکشد و حامل فرهنگ سازی باشد.

فلاحی گفت: امروز ورزش می‌تواند به مثابه یک دیپلماسی عمل کرده و مسیرهای بسته در دنیا را برای ما باز کند؛ هاشمی می‌داند که تعهد به مردم ایران هزینه دارد و آمادگی پرداختن هزینه را دارد؛ متأسفانه در ادوار مختلف کرسی‌های مدیریت ورزش در اختیار کسانی بوده که نسبتی با ورزش نداشته‌اند، اگر به قهرمانان ملی خود توجه کرده و آنها را صیانت می‌کردیم، امروز ورزشکاران ما برای ثمن بخس پرچم کشور را نمی‌فروختند. نمی‌شود ما هزینه کنیم و ورزشکارانی را تربیت کنیم و سپس در مرحله به ثمر رسیدن، دیگران آنها را ببرند.

نماینده مردم ایلام در مجلس بیان کرد: رزم امروز هاشمی بسیار سخت‌تر از رزم دیروز است اگر دیروز با ۴۰ کشور می‌جنگیدیم، امروز با نظام سلطه دنیا می‌جنگیم؛ هاشمی ورزشکاری است که ورزش را می‌فهمد؛ وی را مورد توجه قرار دهید و کرسی وزارت را در اختیار کسی قرار دهید که ورزش را می‌فهمد؛ وی می‌تواند دهان کسانی که می‌خواهند با رانت سیاسی ورزش ما را مورد هجمه قرار دهند، ببندد.

کد خبر 688223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.