بومی سازی کیت‌های تشخیص سریع Rapid Test در کشور

اکثر ما در زمان شیوع بیماری کرونا با کیت‌های تشخیص سریع یا Rapid Test ها آشنا شدیم. همزمان با شیوع این بیماری شرکت‌های داخلی و خارجی اقدام به تولید انواع کیت‌های تشخیص کووید -۱۹ کردند.

کیت‌های تست سریع به عنوان راهکاری برای تشخیص سریع بیماری‌ها شناخته می‌شوند و انواع مختلف آن برای تشخیص بیماری‌های خاص تولید شده‌اند. این کیت‌ها قابلیت شناسایی عفونت‌های تنفسی، عفونت‌های گوارشی، عفونت‌های پوستی، بیماری‌های مقاربتی، بیماری‌های انگلی، بیماری‌های ژنتیکی و بیماری‌های خودایمنی و سرطان را دارند.

کیت‌های تشخیص سریع همچنین برای تشخیص آلاینده‌هایی چون آنتی بیوتیک ها، سمومی چون آفلاتوکسین در مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در صنعت مواد غذایی اهمیت فوق العاده ای دارند.

مزایای استفاده از کیت‌های تشخیص سریع

کیت‌های تشخیص سریع مزایای زیادی نسبت به روش‌های آزمایشگاهی دارند. این مزایا عبارتند از:

  • سرعت: کیت‌های تشخیص سریع می‌توانند نتیجه تشخیص را در عرض چند دقیقه نمایش دهند، در حالی که روش‌های آزمایشگاهیِ تشخیص بیماری‌ها ممکن است روزها یا حتی هفته‌ها طول بکشد.
  • دقت: کیت‌های تشخیص سریع بسیار دقیق هستند و می‌توانند با درصد خطای پایین و با دقت بالایی مورد آزمایش را تشخیص دهند.
  • سهولت استفاده: کیت‌های تشخیص سریع بسیار آسان برای استفاده هستند و می‌توانند توسط افراد غیرمتخصص نیز استفاده شوند.
  • مقرون به صرفه: کیت‌های تشخیص سریع نسبت به روش‌های آزمایشگاهیِ تشخیص بیماری‌ها مقرون به صرفه تر هستند.

شرکت دایامب از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۱۴۰۱ با هدف تولید کیت‌های تشخیص سریع در ایران دانش بنیان شد. این شرکت با بهره گیری از دانش و تجربه تیمی از متخصصان و محققان جوان، تاکنون موفق به تولید کیت‌های تشخیص سریع کرونا و کیت تشخیص سریع آنتی بیوتیک در شیر شده است و امید است در آینده‌ای نزدیک کیت‌های ویتامین دی و مارکرهای سرطانی، کیت تشخیص آفلاتوکسین در شیر را نیز به تولیدات خود اضافه کند.

کیت تشخیص سریع آنتی بیوتیک در شیر

کیت‌های آنتی بیوتیک دایامب (دایابیوتیک)، قادر به تشخیص وجود مقدار غیر مجاز آنتی بیوتیک در شیر دام است. این کیت‌ها برای استفاده در کارخانه‌های لبنی، مراکز جمع آوری شیر و دامداری‌ها طراحی شده‌اند و می‌توانند در جلوگیری از مصرف شیر آلوده به آنتی بیوتیک نقش مهمی ایفا کنند.

کیت‌های تشخیص سریع آنتی بیوتیک برای اطمینان از سلامت شیر برای مصرف انسان ضروری هستند. آنتی بیوتیک ها می‌توانند برای انسان مضر باشند و می‌توانند منجر به مقاومت آنتی بیوتیکی شوند. بعلاوه شیر آلوده به آنتی بیوتیک به فرآورده‌های تخمیری مثل پنیر و ماست تبدیل نخواهد شد و باعث زیان به صنایع لبنی خواهد شد. کیت‌های تشخیص سریع آنتی بیوتیک می‌توانند به جلوگیری از مصرف شیر آلوده به آنتی بیوتیک کمک کنند.

کیت‌های تشخیص سریع آنتی بیوتیک شرکت دایامب از روش ایمونوکروماتوگرافی برای تشخیص استفاده می‌کنند. اساس کار ساخت کیت‌های تشخیص سریع آنتی بیوتیک رایج، بدین صورت است که نانوگیرنده های اختصاصی برای آنتی بیوتیک های موردنظر در تماس با مقدار مشخصی شیر خام قرار می‌گیرند، درصورت وجود آنتی بیوتیک ها، آنها را جذب می‌کنند. با وارد کردن استریپ کاغذی به مجموعه، محلول به سمت بالای استریپ حرکت می‌کند و در صورت آزاد بودن نانوگیرنده های بالاآمده، آنها جذب مکان‌های مشخصی می‌شوند و تشکیل خط قرمزی به معنی کمتر از حد مجاز بودن آنتی بیوتیک موردنظر را می‌دهند و در غیر این صورت خط قرمز تشکیل نمی‌شود که معرف مثبت بودن وجود آنتی بیوتیک در شیر است.

در حال حاضر نمونه‌های خارجی و داخلی زیادی از کیت‌های تست سریع آنتی بیوتیک شیر وجود دارند که کیت آنتی بیوتیک دایامب نیز نمونه‌ای از آنها است و به لحاظ کیفیت، قابل رقابت با نمونه‌های خارجی بوده و قیمت آن نیز مناسب‌تر از نمونه‌های خارجی است.

بومی سازی کیت‌های تشخیص سریع Rapid Test در کشور

کیت‌های تشخیص سریع آنتی بیوتیک مزایای زیادی نسبت به روش‌های آزمایشگاهی تشخیص آنتی بیوتیک در شیر دارند. این کیت‌ها سریع‌تر و مقرون به صرفه تر از روش‌های آزمایشگاهی هستند. ضمن اینکه از دقت بالا و قابل قبولی در تشخیص برخوردارند و تست‌ها در هرجا حتی در محل دامداری توسط افراد با کمترین مهارت قابل انجام هستند.

تولید نانو کلوئید و نانو ذرات طلا

دایامب ضمن تولید کیت‌های تشخیص سریع به موفق به دستیابی به چند فناوری منحصر به فرد نیز شده است که از جمله آن دستیابی به فناوری تولید نانو ذرات طلا با مشخصات لازم برای استفاده در کیت و بیوسنسورهای شناسایی کننده آنتی بیوتیک ها است.

به دنبال دستیابی به این فناوری، این شرکت محصول مهم دیگری نیز عرضه می‌کند. محصول نانو ذرات طلا یا نانو کلوئید طلا و خدمات کونژوگاسیون آنتی بادی و تولید انواع بیوسنسورها با نانوذرات طلا از این جمله است. نانو ذرات طلا کاربردهای مختلفی دارند که از جمله کاربردهای آن در تشخیص بیماری‌ها، دارورسانی و تصویربرداری پزشکی است.

شرکت دانش بنیان دایامب با تولید کیت‌های تشخیص سریع، در تلاش است تا به بهبود سلامت جامعه و پیشگیری از بیماری‌ها کمک کند. این شرکت در حال حاضر در حال تحقیق و توسعه کیت‌های تشخیص سریع دیگری نیز است و امید است در آینده محصولات بیشتری را به بازار عرضه کند.

"کیت تشخیص آفلاتوکسین"، "کیت تشخیص ویتامین دی" و "کیت تشخیص مارکرهای سرطانی" از جمله محصولاتی است که در فاز تحقیق و توسعه است و امید است به زودی به به مرحله تولید برسد. همانطور که از نام آنها پیداست، کیت تشخیص ویتامین دی، قابلیت تشخیص کمبود ویتامین دی در خون را داراست و کیت مارکرهای سرطانی می‌توانند در تشخیص زودهنگام سرطان نقش مهمی ایفا کنند.

کیت تشخیص سریع آنتی بیوتیک در شیر دایامب دارای مزایای زیر است:

  • دسترسی آسان برای مصرف کننده
  • قیمت مناسب نسبت به محصولات خارجی
  • کیفیت مشابه با محصولات خارجی
  • حساسیت بیوسنسور برای شناسایی آنتی‌بیوتیک‌های مرسوم در کشور
  • تولید تمامی قسمت‌های فناوری‌محور در داخل کشور
  • تکرارپذیری نتایج در حد قابل قبول
  • عملکرد مناسب در دمای محیط (عدم نیاز به انکوباتور)
  • زمان تشخیص حداکثر ۵- ۷ دقیقه
  • رعایت استاندارد ملی ایران و بین المللی برای دو گروه بتالاکتام و تتراسایکلین ها
  • رعایت حساسیت به گروه‌های بتالاکتام و تتراسایکلین ها با توجه به استانداردهای ثبت شده
  • عدم تداخل کیت با مهارکننده‌های طبیعی میکروب‌های موجود در شیر مانند ایمونوگلوبین ها، پراکسیداز- لیزوآنزیم و لاکتوفرین

همچنین محصولات این شرکت دارای گواهینامه‌ها و مجوزهای مختلفی از جمله گواهینامه نانو مقیاس از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و گواهینامه سیستمی ۹۰۰۱ ISO است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه محصولات، با شماره تلفن ۰۲۱۲۸۴۲۹۸۰۵ تماس بگیرید و یا به وبسایت این شرکت به آدرس diamabgroup.com مراجعه کنید.

کد خبر 688211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.