سیاره زهره در بیشترین درخشندگی قرار دارد

دوشنبه -بیست‌وهفتم شهریورماه- سیاره زهره در ظهور صبحگاهی خود به بیشترین درخشندگی خواهد رسید و با قدر منفی ۴.۵ به شدت می‌درخشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دوشنبه -بیست‌وهفتم شهریورماه- سیاره زهره در ظهور صبحگاهی خود به بیشترین درخشندگی خواهد رسید و با قدر منفی ۴.۵ به شدت می‌درخشد. این سیاره از اصفهان در موقعیت مناسب قرار می‌گیرد و هنگام طلوع خورشید در روز دوشنبه به ارتفاع ۴۴ درجه بالای افق می‌رسد.

مدار سیاره زهره نسبت به زمین، به خورشید نزدیک‌تر است به این معنا که همیشه نزدیک به خورشید به نظر می‌رسد و در بیشتر مواقع در تابش خیره‌کننده خورشید محو می‌شود. هر بار که سیاره زهره به بزرگ‌ترین جدایی از خورشید می‌رسد، برای چند ماه قابل مشاهده است، این اتفاق تقریباً هر ۱.۶ سال یک بار تکرار می‌شود. در این مواقع، سیاره زهره به قدری درخشان و آشکار خواهد بود که پس از خورشید و ماه، سومین جرم درخشان در آسمان می‌شود و اغلب به آن ستاره صبح یا ستاره عصر می‌گویند.

روشنایی سیاره زهره به دو عامل نزدیکی آن به زمین و فاز آن بستگی دارد. فاز این سیاره با توجه به موقعیت آن نسبت به زمین متفاوت است. مثلاً زمانی که از بین زمین و خورشید می‌گذرد، طرفی که به سمت زمین می‌چرخد، مانند ماه نو، کاملاً روشن نیست. بر عکس، زمانی که در مدار خود در مقابل زمین قرار می‌گیرد، تقریباً از پشت خورشید می‌گذرد و مانند ماه کامل روشن به نظر می‌رسد. با این حال، در این زمان همچنان در دورترین فاصله خود از زمین قرار دارد، بنابراین در واقع کم‌نورتر از زمان‌های دیگر است.

کد خبر 688190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.