شهرهای میزبان زیباترین خیابان‌های دنیا + عکس

میکونوس در یونان، شفشاون در مراکش، بن در آلمان و پراگ در جمهوری چک میزبان زیباترین خیابان‌های دنیا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، زیبایی‌ها در نقاط مختلف شهرها به وفور به چشم می‌خورد، با این حال طراحی خیابان‌های زیبا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است زیرا مردم هنگام حضور در فضاهای بیرون از منزل، بیشترین وقت خود را در آن‌ها سپری می‌کنند. امروزه اغلب خیابان‌های جهان را ترافیک‌های سنگین، صدای بوق خودروها، شتاب انسان‌های در حال تردد و هرج و مرج‌های بی‌شمار فرا گرفته و همین امر محبوبیت این فضاهای عمومی بسیار مهم را میان شهرنشینان کاهش داده است. البته خیابان‌هایی نیز در سراسر دنیا وجود دارد که با زیبایی‌های شگفت‌انگیز خود نه‌تنها عبور و مرور را برای مردم لذت‌بخش کرده، بلکه نرخ دارایی‌های اطراف را نیز برای سکونت به‌طور قابل‌توجهی نسبت به خیابان‌های اطراف افزایش داده است. در ادامه به معرفی شهرهای میزبان زیباترین خیابان‌های دنیا می‌پردازیم و به بعضی از ویژگی‌های برتر هر خیابان نیز اشاره می‌کنیم.

شهرهای میزبان زیباترین خیابان‌های دنیا + عکس

میکونوس در یونان، مکانی رمانتیک برای ماه عسل

میکونوس در یونان میزبان یکی از زیباترین خیابان‌های دنیا به نام میکونوس است که در جهان به عنوان مکانی رمانتیک برای ماه عسل زوج‌های جوان شهرت دارد. سراسر این خیابان را سازه‌هایی با پوشش رنگ سفید و آبی فرا گرفته است، ضمن این‌که گل‌ها و گیاهان زینتی در گوشه و کنار آن به فراوانی دیده می‌شود. معابر باریکی که بین ساختمان‌ها برای تردد افراد پیاده تعبیه شده، زیبایی سراسر منطقه را دوچندان کرده است.

شهرهای میزبان زیباترین خیابان‌های دنیا + عکس

ششفشاون در مراکش، میزبان خیابان‌هایی با سازه‌های پوشیده در رنگ آبی

شفشاون که در نزدیکی رشته‌کوه معروف ریف قرار دارد، خیابان‌هایی بسیار زیبا را در بر گرفته که دو طرف آن‌ها با دیوارهای آبی پوشیده شده و چشم‌اندازی به همین رنگ را برای شهر به ارمغان آورده است. علاوه بر این، هنرهای دستی و گلدان‌های رنگارنگ و مملو از گل‌های زیبا که در نزدیکی در ورودی هر خانه قرار گرفته، زیبایی خیابان‌های شفشاون و چشم‌انداز کلی آن را بسیار اعجاب‌انگیز کرده است.

شهرهای میزبان زیباترین خیابان‌های دنیا + عکس

بن، خیابان‌های پوشیده در درختانی با شکوفه‌های گیلاس

تقریباً تمام لیست‌های مربوط به زیبایی‌های جهان، خیابان شکوفه‌های گیلاس بن در ایتالیا را در خود دارد و این مکان شگفت‌انگیز از محبوبیت بسیار بالایی میان گردشگران سراسر دنیا برخوردار است. دو طرف تمام این خیابان را درختانی بزرگ با شکوفه‌های صورتی رنگ گیلاس در خود محصور کرده و وجود دکه‌های مجلل فروش مواد غذایی خوشمزه بر محبوبیت آن افزوده است. جالب است بدانید که بسیاری از گردشگران سراسر دنیا مسافت‌هایی بسیار طولانی را سپری می‌کنند تا در خیابان شکوفه‌های گیلاس بن عکس‌های یادگاری بگیرند.

شهرهای میزبان زیباترین خیابان‌های دنیا + عکس

گلدن لین در پراگ، خیابانی با خانه‌های روشن و طلایی

گلدن لین خیابانی در قلعه پراگ در جمهوری چک است که پیدایش آن به قرن شانزدهم باز می‌گردد. گلدن لین در سراسر امتداد خود خانه‌های کوچکی را در بر گرفته است که اغلب آن‌ها در دهه ۱۹۵۰ در رنگ‌های روشن با ترکیب رنگ طلایی پوشیده شد. ارتفاع بعضی از خانه‌های این خیابان به حدی کوتاه است که افراد برای ورود به آن‌ها باید سر خود را خم کنند تا بتوانند از در وارد شوند.

کد خبر 688189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.