آنچه بر پرسپولیس در لیگ‌قهرمانان آسیا گذشته است/ با یحیی همه‌چیز خوب پیش می‌رود

تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی آماده بازی در فصل جدید لیگ‌قهرمانان آسیا می‌شود که طی دو آخر خود در این رقابت‌ها با هدایت گل‌محمدی در ۱۸ مسابقه به ۱۲ پیروزی و پنج تساوی رسیده و فقط دو شکست به ثبت رسانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس ایران و النصر عربستان از ساعت ۲۱:۳۰ روز _سه‌شنبه هفته جاری بیست‌وهشتم شهریورماه_ در چارچوب هفته نخست دیدارهای گروه E رقابت‌های لیگ‌قهرمانان آسیا در بازی مهم و دیدنی در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف هم خواهند رفت و در دیگر مسابقه این گروه استقلال تاجیکستان میزبان الدحیل قطر است.

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در شرایطی نخستین بازی خود در یازدهمین تجربه حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا را پشت‌سر خواهد گذاشت که از زمان شکل‌گیری فرمت جدید بازی‌های باشگاهی آسیا، سرخ‌پوشان فوتبال ایران در ۱۰ دوره از این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند و دو بار هم به فینال مسابقات لیگ‌قهرمانان آسیا راه یافتند که حاصل آن دو نایب‌قهرمانی بوده است.

تیم فوتبال پرسپولیس ایران با چهار بار حضور در میان هشت تیم پایانی، سه بار شرکت در نیمه‌نهایی و دو بار فینالیست‌شدن که نتیجه آن دو عنوان نایب‌قهرمانی آسیا بوده است، موفق‌ترین و برترین نماینده فوتبال ایران در لیگ‌قهرمانان آسیا محسوب می‌شود. قرمزها در ۷۸ مسابقه گذشته خود، ۳۶ پیروزی، ۱۷ تساوی، ۲۵ باخت، ۱۰۶ گل زده و ۸۸ گل خورده ثبت کرده‌اند.

ضمن اینکه تیم فوتبال پرسپولیس ایران در لیگ‌قهرمانان آسیای فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳، سومین تجربه آسیایی خود با سرمربی‌گری یحیی گل‌محمدی را تجربه می‌کند. گل‌محمدی در تجربه نخست خود به‌عنوان سرمربی پرسپولیس در رقابت‌های آسیایی بسیار موفق بود و شاگردان وی با نمایشی بسیار خارق‌العاده فینالیست قاره‌کهن شدند که البته نتیجه پایانی فینال خوش نبود و پرسپولیس مقابل اولسان‌هیوندای کره‌جنوبی شکست خورد و نایب‌قهرمان شد.

پرسپولیس در دو حضور آخر خود در این رقابت‌ها با هدایت یحیی گل‌محمدی، در ۱۸ مسابقه‌ای که انجام داده به ۱۱ پیروزی، دو تساوی و پنج باخت دست پیدا کرده است. سرخ‌پوشان ایران در نیمه‌نهایی لیگ‌قهرمانان آسیای فصل ۲۰۲۰ مقابل النصر عربستان قرار گرفتند و در ضربات‌پنالتی و درخشش حامد لک، به فینال صعود کردند تا حالا النصر با تغییرات ۱۰۰ درصدی و به‌خدمت گرفتن ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان، به‌دنبال انتقام از حریف سرسخت ایرانی‌اش باشد.

کد خبر 688183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.