شناورسازی ساعت کاری ادارات برای تسهیل در رفت و آمد دانش‌آموزان

استاندار مرکزی از آمادگی این استان برای شناورسازی ساعت کاری ادارات به مدت بسیار محدود برای تسهیل در رفت و آمد دانش‌آموزان درسال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد مخلص‌الائمه یکشنبه ۲۶ شهریور ماه در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه این تصمیم با نظر اداره کل آموزش و پرورش اجرا می‌شود اظهار کرد: امسال دومین سال بعد از شیوع کرونا است که دانش‌آموزان تعلیم و تربیت را در فضای مدارس تجربه می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان مرکزی دو هزار واحد آموزشی و ۱۸ هزار نیروی انسانی برای سال تحصیلی دارد افزود: رسانه‌های معاند در تلاش هستند تا از این شرایط برای اهداف شوم خود استفاده کند بنابراین باید آمادگی لازم برای شرایط احتمالی وجود داشته باشد زیرا در یک سال اخیر اتفاقاتی افتاد که کمتر متصور آن بودیم.

استاندار مرکزی با اشاره به فعالیت خیران مدرسه ساز تصریح کرد: خیران مدرسه ساز با عمل به تعهدات خود و پایان دادن به طرح‌های نیمه تمام کار بزرگی انجام دادند زیرا ساخت فضاهای آموزشی را به ثمر رساندند که سال‌ها برزمین مانده بود.

مخلص الائمه با بیان اینکه ساماندهی حمل و نقل دانش‌آموزان کار سختی است گفت: با وجود انجام همه تلاش‌ها، انتقاداتی در این زمینه وجود دارد و رضایت کامل حاصل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه استان مرکزی سال گذشته موفق شد تا در اعزام راهیان نور رتبه برتر کشور را کسب کند تاکید کرد: ابلاغیه وزارت کشور در خصوص حجاب و عفاف باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مرکزی افزود: حجاب دانش‌آموزان دختر در مدارس برای دشمنان سوژه است بنابراین باید به این مهم پرداخته شود.

وی با اشاره به نقش نهاد آموزش وپرورش در شکل دهی به شخصیت دانش آموزان تصریح کرد: اگر فرزندان تحت تعلیم و تربیت مناسب در مدارس قرار گیرند می‌توانند خانواده خود را در ابعاد فکری و عملی در راستای مفاهیم اسلامی و دینی راهنمایی کنند.

توطئه دشمنان در ایجاد مشکلات برای دانش‌آموزان خنثی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه دولتی دخترانه خدیجه کبری اراک برگزار می‌شود.

احمدرضا نوازنی اظهارکرد: باید از روز اول آغاز سال تحصیلی فضای علمی در مدارس ایجاد شود و برنامه‌ریزی صورت گیرد تا دانش‌آموزان دستاویز توطئه دشمنان نشوند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی مدون توطئه دشمنان در ایجاد مشکلات برای دانش‌آموزان خنثی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه اجرای طرح شهید عجمی در تابستان امسال برای ۱۶۰ مدرسه هدف‌گذاری شده است گفت: با اجرای این طرح تاکنون ۸۰ درصد از این تعداد مدارس، رنگ‌آمیزی و شاداب‌سازی شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح، دو و نیم تن رنگ استفاده شده است تصریح کرد: ۲۰۰ گروه جهادی دانش‌آموزی در اجرای طرح شهید عجمی مشارکت کردند.

سرویس حمل و نقل ۹۴ مدرسه اراک ساماندهی شد

شهردار اراک هم گفت: چهار هزار خودرو سواری در اراک برای جابجایی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید نیاز است.

مجتبی قاسمی با بیان اینکه برای تسهیل در رفت و آمد دانش‌آموزان، بهتر است حمل و نقل به شکل محله محور باشد اظهارکرد: باید از تردد به شکل دانش آموزمحوری خودداری شود.

وی با بیان اینکه تاکنون سرویس حمل و نقل ۹۴ مدرسه اراک ساماندهی شده است افزود: حمل و نقل ۴۴ مدرسه بر عهده شرکت‌های حمل و نقل است.

دشمنان ایران اسلامی به دنبال جدا کردن نسل جوان از نظام است

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی هم گفت: دشمنان همه امکانات خود را بسیج کرده تا نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان را از نظام اسلامی جدا کند.

سردار محسن کریمی اظهارکرد: دشمنان با بهره از ابزارهای فرهنگی، رسانه‌ای و تبلیغات سو به دنبال جدا کردن جوانان از نظام و انقلاب اسلامی هستند.

وی افزود: باید با برنامه‌ریزی، تدابیری اندیشه شود تا توطئه استکبار از جدایی نسل جوان از نظام مقدس اسلامی جلوگیری کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه بررسی نشان می‌دهد حضرت امام موجب تحول در جهان شد اظهارکرد: امام راحل در استان محل تولد خود ناشناخته است بنابراین باید از فضای آموزشی برای شناساندن ایشان به نسل جوان استفاده کرد.

کد خبر 688158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.