سرویس اتوبوس خودران در بریتانیا راه‌اندازی شد

اولین سرویس اتوبوس‌ خودران بدون آلایندگی در شهرستان آکسفوردشایر در بریتانیا راه‌اندازی شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت‌های حمل‌ونقل بریتانیا اعلام کردند که اولین سرویس اتوبوس خودران بدون آلایندگی در بریتانیا خدمات جابه‌جایی را از سال جاری در آکسفوردشایر آغاز کرده است.

این اتوبوس‌های برقی با ظرفیت ۱۵ نفره توسط شرکت First Bus راه‌اندازی می‌‎شود و برای معلولان دارای ویلچر کامل قابل دسترس است، این اتوبوس‌ها در محل استقرار بیش از ۲۵۰ شرکت و ۹۰۰۰ کارمند جابه‌جا می‎‌شوند.

سرویس اتوبوس خودران یادشده از دوشنبه تا شنبه هر ۱۵ دقیقه از ساعت ۰۷:۰۰ تا ۱۸:۳۰ خدمت‌رسانی می‌کنند.

یک راننده واجد شرایط نیز به صورت همیشگی برای ارائه اطلاعات به مسافران در اتوبوس حضور دارد، این سرویس فناوری‌هایی را در طراحی اتوبوس بدون آلایندگی، حرکت وسایل نقلیه و برنامه‌ریزی سفر برای ایجاد یک تجربه جدید گرد هم می‌آورد.

افراد زیادی تمایل دارند به جای استفاده از وسایل شخصی، از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند، زیرا به کاهش آلودگی هوا اهمیت می‌دهند و در تلاش هستند که ردپای کربن را کاهش دهند؛ بنابراین شرکت‌های حمل‌ونقل در تلاش هستند راهی هوشمندانه‌تر، سبزتر، ایمن‌تر و بدون آلایندگی را در اختیار شهروندان قرار دهند.

هزینه مربوط به اجرا شدن پروژه سرویس اتوبوس‌های خودران از طریق مرکز وسایل نقلیه خودران (CCAV) و وزارت حمل‌ونقل (DfT) تأمین شده است.

انتظار می‌رود که سفرهای دورتر با استفاده از اتوبوس‌های برقی بزرگ‌تر با قابلیت حمل حداکثر ۲۷ مسافر از اواخر سال جاری آغاز شود؛ شورای شهرستان آکسفوردشایر اعلام کرده است که این منطقه در توسعه سرویس اتوبوس‌های خودران بدون آلایندگی پیشگام بوده است و نقش مهمی در دستیابی به هدف ایجاد یک شبکه حمل‌ونقل صفر خالص تا سال ۲۰۴۰ میلادی داشته است.

اتوبوس‌های خودران برای ایجاد ارتباط بهتر با جوامع مختلف و کاهش تصادفات شروع به فعالیت کرده‌اند، به نظر می‌رسد که این پروژه یک تحول بزرگ در صنعت حمل‌ونقل ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 688128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.