راه توسعه و پیشرفت کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد

استاندار مرکزی بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشرفت و ساخت آینده کشور برعهده دارد، گفت: توسعه بیشتر کشور تنها از مسیر آموزش و پرورش محقق می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرزاد مخلص‌الائمه امروز _یکشنبه، بیست‌وششم شهریورماه_ در همایش بزرگ مدیران مدارس استان مرکزی که به صورت برخط با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه آموزش و پرورش در کشور اهمیت بسزایی دارد، زیرا تربیت دینی رسالت این نهاد است.

وی افزود: اگر آموزش و پرورش در کشور جدی گرفته شود و بودجه مناسب برای آن اختصاص داده شود، در جامعه کمتر شاهد آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود، چرا که ریشه بزهکاری اجتماعی به تربیت برمی‌گردد.

استاندار مرکزی ادامه داد: آموزش و پرورش قدرتمند، هموارکننده مسیر توسعه و پیشرفت بیشتر کشور در حوزه‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در پیشرفت و ساخت آینده کشور برعهده دارد، تصریح کرد: توسعه بیشتر کشور تنها از مسیر آموزش و پرورش محقق می‌شود.

مخلص‌الائمه با اشاره به اجتماع ۲۵ هزار نفر از مدیران مدارس آموزش و پرورش کشور با حضور رئیس جمهور گفت: برگزاری این اجتماع از جمله راهبردی‌ترین اجتماعات محسوب می‌شود که در سطح کشور برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امسال دومین سال برگزاری حضوری مدارس پس از شیوع ویروس کرونا در کشور است، اظهار کرد: امید است که عقب افتادگی‌های ناشی از این دوران، با شتاب مناسب و همت معلمان پرتلاش برطرف شود.

استاندار مرکزی افزود: در جهان انقلابی به جز انقلاب اسلامی وجود ندارد که از دهه سوم خود به سلامت عبور کرده باشد؛ انقلاب اسلامی دهه پنجم را به میانه رسانده و با شرایط متفاوت‌تر و مقتدرتر از دهه‌های گذشته به راه خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) با سرنگونی تنها رژیم کودتایی تاریخ ایران به پیروزی رسید، تاکید کرد: انقلاب اسلامی جایگزین رژیمی شد که به فرموده رهبر معظم انقلاب در هیچ فضیلتی نقطه قوتی نداشت.

الزام مسئولان آموزش‌وپرورش به رعایت عدالت آموزشی

احمدرضا نوازنی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم با بیان اینکه تمام مسئولان آموزش و پرورش این استان وظیفه دارند برای رعایت عدالت آموزشی در حوزه کار خود تلاش کنند، اظهار کرد: باید واقعیات نظام آموزشی را در نظر بگیریم و بر مبنای این واقعیت مسیر پیشرفت را ببینیم.

وی افزود: تحقق عدالت با رصد و بهبود موارد ملموس و محسوس صورت می‌گیرد، بنابراین باید مؤلفه‌های عدالت را استخراج کنیم و قیمت رسیدن به هر یک از این مؤلفه‌ها را به دست آوریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تاکید کرد: دبیران توانمند باید ساعات موظفی خود را هم در مدارس دولتی و هم در مدارس خاص حضور یافته و به دانش‌آموزان خدمت‌رسانی کنند؛ اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی و آموزش و پرورش استان باید برای تحقق عدالت به مدارس حاشیه‌ای و محروم شهرها توجه ویژه داشته باشند.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش مهمی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دارد، بنابراین معلمان و فرهنگیان باید جهاد تبیین را در مدارس و کلاس‌های درس نهادینه کنند.

کد خبر 688092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.