توسعه هنرستان‌ها نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی کارآمد دارد

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به نقش هنرستان‌ها در رونق کسب و کار، گفت: تأسیس هنرستان‌های در کنار صنایع بزرگ استان پیگیری و عملیاتی شود.

به گزارش ایمنا، امروز _ بیست و ششم، شهریورماه _ در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، نشست هم‌اندیشی معاونین آموزش متوسطه، کارشناسان فنی وحرفه ای و مدیران هنرستان‌های ۱۳ شهرستان و منطقه استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون اقتصادی استاندار، معاونین آموزش و پرورش، مدیران کل صنعت، معدن و تجارت، شهرک‌های صنعتی، فنی و حرفه‌ای و پارک علم و فناوری برگزار شد.

سید احسان عسکری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، در این نشست اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد توجه ویژه‌ای شده‌است که هنرستان‌ها در این زمینه نقش کلیدی دارند.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و آموزش‌های مهارتی، موتور محرکه اقتصاد، صنعت و هنر در هر جامعه‌ای می‌باشد، افزود: اگر این موتور محرکه بتواند به‌خوبی انجام وظیفه کند وضعیت بازار کار نیز به ثبات لازم دست خواهد یافت.

عسکری خاطرنشان کرد: فرآیند آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد از سنین نوجوانی شروع می‌شود که نوجوانان بایستی در مدارس در کنار مباحث علمی و تئوری، مباحث عملی و مهارتی را نیز آموزش ببینند.

وی از تلاش‌های اداره کل آموزش و پرورش استان در توسعه وگسترش هنرستان‌ها در سطح استان تقدیر کرد و گفت: نیروی انسانی ماهر می‌تواند مولد باشد و نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصاد کشور دارد، که لازم است تأسیس هنرستان‌ها در کنار صنایع بزرگ در استان نیز پیگیری شود.

معاون اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، افزود: سرمایه انسانی مجموعه‌ای از مهارت‌ها و توانایی‌های نیروی انسانی تحول یافته در هر جامعه است که هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش این ظرفیت و توانایی را برای افزایش سرمایه انسانی متعهد و متخصص دارد.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های صورت گرفته در دولت سیزدهم نوید بخش جهش بزرگ اقتصادی استان در سال‌های آینده است، تصریح کرد: راه‌اندازی کارخانجات مختلف تولیدی از قبیل پتروشیمی‌ها، کارخانه قند و مزارع پرورش مرغ و ماهی و راه‌اندازی هشت واحد تولیدی خوراک دام و طیور با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن و افزایش ۱۳۷ هکتاری گلخانه‌ها نشان از جهش بزرگ اقتصادی استان دارد.

کد خبر 688082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.