توسعه محدوده بسط شرقی حرم مطهر پیگیری می‌شود

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم گفت: قرارداد سرمایه‌گذاری مجموعه بسط شرقی برای مساحت ۲۴۵۰۰ متر مربعی بسته شده اما مسئله تکمیل پروژه در قالب فاز دو همچنان در حال پیگیری است.

علی رمضانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه بسط شرقی حرم مطهر اظهار داشت: اواخر سال گذشته قراردادی با بخش خصوصی برای اجرای پروژه پارکینگ و فضای باز شهری در بسط شرقی حرم مطهر منعقد شده که توسط شورای اسلامی شهر ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات ژئوتکنیک، تهیه نقشه‌ها، تکمیل مراحل اداری و خاکبرداری بخشی از پروژه در طول ماه‌های ابتدای سال انجام شده است گفت: تعهد سرمایه گذار در این پروژه تکمیل فاز نخست در قالب یک فضای ۱۰ هزار متر مربعی در مدت ۱۸ ماه است.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم با بیان اینکه عرصه کلی سرمایه گذاری در این قرارداد ۲۴۵۰۰ متر است ادامه داد: اگر بتوانیم طرح توسعه‌ای در این پروژه داشته باشیم می‌شود در قالب فاز دوم تعریف خواهد شد.

وی با اشاره به دستور شهردار قم برای تکمیل تملک‌های فاز دوم و پیگیری منطقه هفت شهرداری قم در این موضوع افزود: اگر آن املاک آزاد شود امکان اینکه قرارداد دیگری بسته شده یا به همین قرارداد ملحق شود، وجود دارد.

رمضانی با اشاره به اینکه مزیت تکمیل این پروژه این است که سیما و منظر و ابعاد پروژه شکل بهتری پیدا می‌کند گفت: وقتی نقاط اجباری حذف شود طراحی ما متفاوت خواهد بود.

تملک ۴۰۰۰ متر مربع عرصه در شرق حرم مطهر

وی با اشاره به اینکه شهرداری قم برای این پروژه حدود ۴ هزار متر مربع تملک کرده است ادامه داد: متأسفانه وجود اندک املاک معارض موجب شده نتوانیم تمام این فضا را در فاز نخست پروژه وارد کنیم و شکل هندسی پروژه نیز بر اساس همین نقاط اجباری طراحی شده است.

به گفته رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم، اگر مشکل تملکات حل شود شکل فیزیکی پروژه بهتر خواهد شد. فضای باز شهری زیباتر می‌شود و امکان اضافه کردن به تعداد پارکینگ‌ها نیز وجود خواهد داشت.

توسعه محدوده بسط شرقی حرم مطهر پیگیری می‌شود

وی تاکید کرد: در طرح کنونی، پشت بدنه هنوز فضای بلاتکلیف داریم که برای محیط اطراف حرم مطهر موضوع مناسبی نیست اما به دلیل وجود املاک معارض و عدم همکاری مالکان ناچار به پذیرش این موضوع شدیم.

رمضانی گفت: از طرفی شهروندان اطراف این پروژه نیز بلاتکلیف هستند چرا که به دلیل این عدم همکاری‌ها طرح پروژه نهایی نیست.

وی با اشاره به اهمیت و ابعاد پروژه بسط شرقی حرم مطهر اظهار کرد: این پروژه در همسطح یک فضای باز شهری ایجاد کرده و سیما و منظر شرق حرم مطهر را بهبود می‌بخشد تا مردم بتوانند از محیطی درخور وارد حرم مطهر شوند.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری قم افزود: در فضای پیرامونی و طبقات منفی نیز پارکینگ و واحدهای خدمات زائر شکل خواهند گرفت.

توسعه محدوده بسط شرقی حرم مطهر پیگیری می‌شود

کد خبر 688080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.