گرد و خاک اصفهان را درمی‌نوردد

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به هشدار زرد از وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید و وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق شمال و شرق استان خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار طی هفته جاری بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق به صورت صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد در نیمه شرقی و شمالی و مناطق مرکزی استان، گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید همراه با گردوخاک محلی پیش‌بینی می‌شود که در برخی ساعت منجر به کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف باد، گردوخاک و کاهش دید در استان تصریح کرد: فعالیت این سامانه از فردا آغاز شده و تا روز چهارشنبه بیست‌ونهم شهریورماه با وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، خیزش گردوخاک، کاهش دید، وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق شمال و شرق استان، فعال شدن کانون گردوخاک در نیمه شرقی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت سامانه مذکور در مناطق شمال شرق، شرق و مناطق مرکزی استان، ادامه داد: شهرستان‌های خوروبیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، نائین، ورزنه، بادرود، اصفهان، شرق اصفهان، نجف‌آباد، مورچه خورت، مبارکه، زرین‌شهر و کبوترآباد درگیر وزش باد، گردوخاک و کاهش دید خواهد بود.

حاجی‌بابایی اظهار کرد: خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی در مناطق شرق و شمال استان، احتمال اختلال در مسیر تردد به استان‌های سمنان، خراسان جنوبی و قم از اثرات مخاطرات فعالیت این سامانه است.

وی افزود: اجتناب از حضور در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، رعایت اصول بهداشتی در جهت کاهش اثرات ذرات گردوخاک، استحکام سازه‌های موقت و احتیاط در تردد جاده‌ای توصیه می‌شود.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۴ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد و بویین‌میاندشت با دمای هفت درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 688070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.