اتمام ارزیابی دبیران تا چند روز آینده / اصفهان میزبان رویداد جایزه مصطفی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به لزوم توجه به مدارس دولتی در راستای عدالت آموزشی، گفت: اصفهان میزبان رویداد جایزه مصطفی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _یکشنبه بیست‌وششم شهریورماه_ در همایش مدیران مدارس که در سراسر کشور و با رئیس جمهور برگزار شد، با تاکید بر لزوم ارتقای هویت دینی، ملی، اسلامی دانش‌آموزان، اظهار کرد: در صورتی که هویت دانش‌آموز در این حوزه‌ها تعریف شود، موج‌های فصلی دانش‌آموزان را تکان نخواهد داد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تشکل‌های دانش‌آموزان، افزود: در صورتی که بسیاری از اقدامات به دانش‌آموزان واگذار شود و تنها نظارت بر آنها وجود داشته باشد، نتایج بهتری حاصل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اضافه کرد: اسلام و مذهب مترقی شیعه، نشاط و شادابی را به عنوان یک اصل می‌شناسد و از همین رو، گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی، دینی و ملی باید در دستور کار قرار گیرد؛ در همین راستا نیز تنها در طول یک سال ۱۴۷ پروژه ورزشی در مدارس بهره‌برداری شد.

وی افزود: ورزش دانش‌آموزان، اردوهای داخل و خارج از مدرسه و برگزاری طرح‌های مرتب با سرودهای دانش‌آموزی در راستای ارتقای شادی و نشاط تأثیرگذار خواهد بود، سال گذشته نیز طرحی در مدارس مبنی بر هر کلاس درس، یک سرود برگزار شد و در سال جاری نیز ۵۷۰۰ مدرسه استان باید ۵۷۰۰ جشنواره داشته باشند.

ابراهیمی با تاکید بر لزوم توجه به خردورزی در تربیت دینی، تصریح کرد: مسئولیت دادن به دانش‌آموز، پرسش و پاسخ با مسئولان فرهیخته و برگزاری کرسی‌های دانش‌آموزی می‌تواند منجر به خردورزی و به عنوان تمرینی برای مشارکت عمومی در جامعه در نظر گرفته شود.

لزوم ارتقای سطح کیفی در حوزه آموزش، پژوهش و تربیت

وی ادامه داد: اصل و اساس در تمام حوزه‌ها، اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین است و هر طرحی که در حوزه ستاد و مدارس اتفاق می‌افتد باید پیوست سند تحول بنیادین داشته باشد، سند تحول بنیادین هنوز اجرایی نشده است؛ چرا که اجرایی شدن آن در مدارس دیده نمی‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه عنصر اصلی تمام تغییرات آموزش و پرورش و تمام اتفاقات خوب باید دانش‌آموز باشد، گفت: ارتقای سطح کیفی در حوزه آموزش، پژوهش و تربیت در تمام مدارس باید مد نظر قرار گیرد و از همین رو در سال جاری به مدارس دولتی عادی توجه ویژه‌ای خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به مدارس دولتی عادی در راستای رسیدن به عدالت آموزشی در سطح جامعه، اضافه کرد: در سال جاری شاهد تأثیر در نظر گرفتن تأثیر معدل نهایی بر رتبه‌های کنکور بودیم و رتبه‌های دورقمی استان از ۴۸ به ۱۰۳ رتبه رسیده و رتبه‌های برتری از کنکور سال جاری از استان اصفهان بوده‌اند.

ابراهیمی اظهار کرد: در خصوص تأثیر معدل نهایی دانش‌آموزان در کنکور باید اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد و هدف‌گذاری‌هایی باید انجام، نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت تقویت شود؛ همچنین آغاز کلاس‌های تقویتی باید از ابتدای بازگشایی مدارس باشد و برای دانش‌آموزان دارای شرایط ویژه (نیازمند و مددجو) امتیازاتی در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه خانواده، عنصر اثربخش و نتیجه‌بخشی در حوزه تعلیم و تربیت است، افزود: آموزش‌های خانواده باید ضابطه‌مند، پویا و به‌روز باشد و در حوزه آموزش خانواده، در جلساتی متعدد باید به مباحث دینی، سواد رسانه‌ای و آسیب‌های اجتماعی پرداخته شود.

اهتمام دولت برای حل مشکل نیروی انسانی به صورت دائمی و بلندمدت

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: هفته دوم مهرماه، اصفهان بزرگ میزبان رویداد جایزه مصطفی خواهد بود که معادل با جایزه نوبل است؛ پیشنهاد شد که در این جشنواره بخشی به دانش‌آموزان اختصاص یابد و میزبان تعدادی از دانش‌آموزان در این جشنواره خواهیم بود.

وی با اشاره به تلاش در خصوص ماندگاری دبیرخانه جشنواره بزرگ مصطفی در اصفهان، ادامه داد: یکی از نمادهای مسلمانی، اذان است و از همین رو، طرحی به مدارس ابلاغ و بانگ ملکوتی اذان در وعده‌های مختلف از طریق مدارس پخش خواهد شد.

ابراهیمی با بیان اینکه افتخار معلمان، به نوعی همکار پیامبران بودن است، گفت: مدیران مدارس باید دانش‌آموزان را به عنوان فرزندان خود بدانند و تلاش در راستای رفع آسیب‌ها داشته باشند.

وی اضافه کرد: تعداد استخدامی‌ها در سال جاری بالا بود و نتایج ارزیابی آموزگاران اوایل هفته اعلام خواهد شد؛ همچنین شاهد اضافه شدن دانشجومعلمان ورودی ۹۹ به مدارس و اتمام ارزیابی دبیران تا چند روز آینده خواهیم بود، وضعیت نیروهای خدماتی نیز در حال پیگیری است و زمان پذیرش آنها در طول سال تحصیلی اعلام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه یک هزار نفر برای مدارس استثنایی مجوز گرفتند و تا پایان شهریورماه مهلت ثبت‌نام دارند، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۳۰۰ نفر ورودی دانشگاه فرهنگیان و امسال ۲۷۰۰ نفر بوده که نشان از اهتمام دولت مبنی بر رفع مشکل نیروی انسانی به صورت دائمی و بلندمدت دارد.

کد خبر 688018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.