استفاده از ظرفیت اراضی وقفی محدوده شهرها برای تسریع طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی گفت: در راستای استفاده از ظرفیت اراضی وقفی برای تسریع در نیل به اهداف طرح نهضت ملی مسکن، تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان امضا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید محسن حمزه‌لو امروز _یکشنبه بیست و ششم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران با توجه به اهمیت نهضت ملی مسکن و ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌ها در این راستا اظهار کرد: نهضت ملی مسکن از موضوعاتی است که تمامی ارکان حاکمیتی کشور درگیر آن هستند.

وی با توجه به مشکلات موجود افزود: مشکلاتی در خصوص مکان‌یابی پروژه‌های مسکونی داشتیم و یکی از مهمترین بخش‌هایی که باید توجه ویژه داشته باشیم اراضی اوقافی داخل محدوده شهری هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت اراضی وقفی، خاطرنشان کرد: این زمین‌ها اراضی وسیعی است، مشکلات زیرساختی و زیربنایی ندارد و می‌تواند در ساخت مسکن تسهیل‌گر باشد.

حمزه‌لو ادامه داد: اوقاف سال گذشته مکان‌یابی در شهرهای مختلف استان را انجام داده است و ما از این ظرفیت استفاده خواهیم کرد، در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امضا شده است.

وی اضافه کرد: شهرهایی در استان همانند تکاب وجود دارند که تماماً وقفی هستند و بدون توافق با اوقاف نمی‌توان برای ساخت مسکن اقدامی انجام داد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فاز نخست استفاده از زمین‌های اوقافی در ارومیه نهایی شده است، گفت: در شهر خوی نیز اراضی مستعد وقفی با قابلیت تبدیل به محلات مسکونی وجود دارد که در برنامه برای عملیاتی شدن است.

حمزه‌لو با اشاره به اینکه اراضی اوقاف مسائل حقوقی و شرعی خاصی دارد، گفت: هدف ما از تغییر کاربری‌ها و الحاق به محدوده در حوزه اراضی وقفی، انتفاع نیست.

کد خبر 688016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.