کاهش آلودگی هوا تنها وظیفه شهرداری تهران نیست

رئیس کمیسیون محیط زیست، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا تنها وظیفه شهرداری تهران نیست و دولت باید به آن بپردازد، گفت: پرسش من این است که توسعه حمل و نقل عمومی تا چه میزان از آلودگی هوا خواهد کاست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی امروز _یک‌شنبه بیست و ششم شهریورماه_ در یکصد و هفتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: ۱۸ دستگاه در قانون هوای پاک وظیفه دارند، اما امروز شهرداری تهران فراتر از وظیفه خود وارد عمل شده است.

وی افزود: نباید هیچ مقایسه‌ای با دوره گذشته انجام شود و شهروندان این عملکرد را مشاهده می‌کنند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بسیاری از رویدادها در شهر تهران حتی به نمایندگان شورا نیز به درستی منتقل نمی‌شود، شاید مایل نیستند شهروندان در جریان بسیاری از طرح‌ها و افتتاح پروژه‌ها قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه کاهش آلودگی هوا وظیفه شهرداری تهران نیست و دولت باید به آن بپردازد، ادامه داد: پرسش من این است که توسعه حمل و نقل عمومی تا چه میزان از آلودگی هوا خواهد کاست؟

پیرهادی با طرح این سوال که ۷۹۱ دستگاه واگن مترو که قرارداد آن منعقد شده تا چه زمانی وارد خطوط خواهند شد، تصریح کرد: سوال دیگر من این است که مطالعات تراموا انجام شده است؟ و اگر انجام شده باید گزارش آن در اختیار شورا قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید وسایل نقلیه برقی در اولویت قرار بگیرند خاطرنشان کرد: گرچه استفاده از سوخت‌های فسیلی به شهرداری تهران باز نمی‌گردد و دستگاه‌های مربوطه باید به آن توجه کنند، اما تقاضا می‌شود، استفاده از اتوبوس‌های برقی در اولویت باشد.

کد خبر 688009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.