آغاز عملیات گازرسانی به ۱۰ روستای استان فارس

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس از اجرای عملیات گازرسانی به ۱۰ روستای استان فارس خبر داد و گفت: در این اقدام بیش از ۵۵ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام می‌شود و با بهره‌برداری از آن، ۳۵۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان فارس، علی اکبر میدان شاهی امروز _یکشنبه بیست و ششم شهریور_ در آئین کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای استان فارس اظهار کرد: با اجرای این عملیات روستاهای رزک، سه چاه، موردک، تشک، اوک بالا، اوک پایین، چاه تیز، گلو براق، نصیر خوانی و چاه انجیر از توابع شهرستان جهرم از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی افزود: اعتبار تخصیص یافته برای این پروژه ۶/۶۲ میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به اهمیت تأمین انرژی پاک به ویژه در روستاها و مناطق محروم و نقش آن در رونق اقتصادی و حفظ محیط زیست استان، اخذ مجوز گازرسانی برای بعضی روستاها را دشوار دانست و خاطرنشان کرد: با رایزنی و پیگیری‌های صورت گرفته، عملیات گازرسانی به ۱۶۷ روستا با سرانه بالاتر از میزان مصوب شرکت ملی گاز در برنامه این شرکت قرار دارد که با اخذ مجوز از شرکت ملی گاز، عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده یا در دست اقدام است.

میدان شاهی تصریح کرد: پیرو اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در بخش گازرسانی به روستاها، از مجموع ۲۵۰۸ روستای مشمول استان، تاکنون ۲۴۳۹ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند که معادل ۹۸ درصد خانوارهای روستاهای مشمول است.

وی گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده، هم‌اکنون ۶۹ روستای باقیمانده در دست عملیات گازرسانی است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تمام روستاهای مشمول استان فارس از نعمت گاز بهره‌مند شوند.

کد خبر 688007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.