تاریخ و ساعت بازی حسن یزدانی و تیلور + تاریخچه مسابقه در فینال کشتی

مسابقه فینال حسن یزدانی و تیلور بین ساعت ۲۰ تا ۲۱.۳۰ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات فینال چهار اوزان اول قهرمانی جهان کشتی آزاد بلگراد امروز -یکشنبه ۲۶ شهریور- پیگیری خواهد شد. در روز گذشته، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم پس از استراحت در دور اول مسابقات جهانی کشتی صربستان، در دور دوم مقابل لاورنس از استرالیا به پیروزی رسید. حسن یزدانی در کشتی بعدی خود مقابل حریفی از مغولستان بر روی تشک رفت و با باراندازهای پی در پی و نمایشی فنی و سریع حریف خود را ۱۱ بر صفر شکست داد. حسن یزدانی در مقابل ناظم امینه با نتیجه هفت بر دو به پیروزی رسید تا در نیمه نهایی کشتی بگیرد. حسن یزدانی در نیمه نهایی مقابل مصاف جاورایل شاپیف از ازبکستان بر روی تشک رفت و با نتیجه ۱۰ بر صفر با اقتدار به پیروزی رسید تا در دیدار فینال کشتی بگیرد.

در طرف مقابل دیوید تیلور نیز بعد از استراحت در دور اول، در دور دوم با ضربه فنی مقابل رقیب مراکشی به پیروزی رسید، در یک هشتم نهایی با پیروزی ۱۰ بر صفر مقابل کشتی‌گیر اتریشی به یک چهارم نهایی رسید. سپس ۱۲ بر ۲ ماگومد شاریپوف از بحرین را شکست داد و با پیروزی ۷ بر صفر در نیمه‌نهایی مقابل عظمت دولت بیک‌اف از قزاقستان فینالیست شد.

تاریخ و ساعت بازی حسن یزدانی و تیلور + تاریخچه مسابقه در فینال کشتی

فینال جام جهانی ۲۰۱۷ کشتی آزاد در کرمانشاه:

پیروزی ۶ بر ۴ دیوید تیلور مقابل حسن یزدانی

جدال یزدانی و تیلور از سال ۱۳۹۵ در جام جهانی کشتی آزاد به میزبانی کرمانشاه آغاز شد جایی که حسن یزدانی برای نخستین بار با وزن ۸۶ کیلوگرم بر روی تشک رفت. فینال این مسابقات بین ایران و آمریکا بود، در ابتدا یزدانی کشتی‌گیر برتر تشک بود و وقت نخست را ۳ بر ۲ به سود خود تمام کرد اما در وقت دوم در دو زیرگیری ناموفق خاک شد و تیلور در فاصله یک دقیقه مانده به پایان وقت دوم توانست شانه‌های یزدانی را به تشک بچسباند و او را ضربه فنی کند.

رقابت‌های جهانی بوداپست:

پیروزی ۹ بر ۶ دیوید تیلور مقابل یزدانی

دومین سرشاخ تیلور و یزدانی در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ مجارستان بود که تیلور و حسن یزدانی در اولین دیدار باید مقابل هم کشتی می‌گرفتند. در این فینال زود رس نیز همچون دیدار کرمانشاه، یزدانی در وقت نخست پیش بود اما در وقت دوم تیلور با استفاده از خستگی بدنی یزدانی توانست نتیجه را ۱۱ بر ۶ به سود خود تمام کند تا دومین پیروزی برایش رقم بخورد.

تاریخ و ساعت بازی حسن یزدانی و تیلور + تاریخچه مسابقه در فینال کشتی

فینال‬ المپیک توکیو ۲۰۲۰:

پیروزی ۴ بر ۳ دیوید تیلور مقابل یزدانی

سومین تقابل یزدانی و تیلور، جدال برای تصاحب طلای المپیک توکیو ۲۰۲۰ بود که دو کشتی‌گیر در دیدار فینال به هم خوردند. یزدانی در توکیو توانست تا آخرین ثانیه‌ها از تیلور پیش باشد اما در ۱۷ ثانیه پایانی با یک زیرگیری توسط وی غافلگیر شد تا به نایب قهرمانی جهان برسد و دستش از کسب دومین طلای المپیک کوتاه بماند.

فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۱‬ اسلو:

‏پیروزی ۶ بر ۲ حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور

چهارمین جنگ بین ایران و آمریکا در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد، دو ماه پس از المپیک توکیو در مسابقات جهانی کشتی ۲۰۲۱ به میزبانی نروژ رقم خورد. در این کشتی یزدانی قدرتمندتر از تیلور ظاهر شد و توانست ۶ بر ۲ تیلور را شکست دهد و به نخستین برد خود مقابل حریف قدرتمند امریکایی دست یابد.

فینال مسابقات جهانی ۲۰۲۲‬ صربستان:

تاریخ و ساعت بازی حسن یزدانی و تیلور + تاریخچه مسابقه در فینال کشتی

‏پیروزی ۷ بر ۱ دیوید تیلور مقابل حسن یزدانی

مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد پنجمین تقابل دو ستاره کشتی جهان در وزن ۸۶ بود که دو کشتیگیر در فینال مقابل هم ایستادند، باوجود تلاش زیاد حسن یزدانی در مقابل دیوید تیلور، با نتیجه ۷ بر یک مغلوب شد تا بر سکوی دوم جهانی بایستد.

امشب در بلگراد ششمین دوئل یزدانی و تیلور دو نابغه کشتی جهان تقابل‌شان به یکی از مهم‌ترین رویدادهای کشتی دنیا تبدیل شده ثبت می‌شود.

رقابت‌های فینال از ساعت ۱۹:۳۰ امشب شروع و مسابقه فینال حسن یزدانی و تیلور بین ساعت ۲۱ تا ۲۱.۳۰ برگزار می‌شود.

کشتی آزاد قهرمانی جهان پخش زنده، ساعت ۲۰ از سایت آپارات اسپرت

کد خبر 687992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.