۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
مسکن ملی فرهنگیان کلید خورد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اراضی معرفی شده توسط وزارت آموزش و پرورش مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در صورت دارا بودن قابلیت لازم، به‌منظور ساخت مسکن فرهنگیان در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، «ارسلان مالکی» در نشستی با حضور وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌های کشور و با تاکید بر اهمیت ویژه تأمین مسکن برای فرهنگیان فاقد مسکن، اظهار کرد: حل مشکل فرهنگیان اثراتی به مراتب بیش از سایر اقشار کشور دارد و برای ما از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی خاطرنشان‌کرد: پیرو نشست مشترک با نمایندگان وزارت آموزش و پرورش در راستای تأمین مسکن فرهنگیان، مقرر شد اراضی معرفی شده از سوی این وزارتخانه بررسی شود تا در صورتی که قابلیت ساخت مسکن داشته باشد در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: در شهرهایی که وزارت آموزش و پرورش زمین نداشته باشد، سازمان ملی زمین و مسکن تلاش خواهد کرد تا تأمین زمین برای مسکن فرهنگیان انجام شود.

مالکی اضافه کرد: در هفته‌های آتی انعقاد تفاهم‌نامه مشترک برای ایجاد وحدت رویه به‌منظور تأمین مسکن فرهنگیان پیگیری خواهد شد.

وی بر ضرورت تعیین مدیر پروژه برای پیگیری امور مسکن فرهنگیان در استان از سوی اداره‌های آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: تعیین و معرفی این شخص برای تسریع در پیشبرد امور در استان‌ها بسیار ضروری است.

بر پایه این گزارش، انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک برای تأمین مسکن کارکنان دستگاه‌ها و نهادها از جمله سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده است.

کد خبر 687986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.