اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر زرین‌شهر

شهردار زرین‌شهر گفت: در ادامه اجرای طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر از سطح شهر در سال جاری، عوامل اجرایی شهرداری در عملیاتی مشترک ۱۸ متکدی را از سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین اسماعیلی‌احمدی امروز _یکشنبه بیست‌وششم شهریورماه_ در جمع مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به جنبه‌های افزایش پدیده تکدی‌گری در جامعه، اظهار کرد: حضور متکدیان و معتادان متجاهر در گوشه و کنار شهرها به‌ویژه نقاط پرجمعیت همواره به عنوان یکی از معضلات مدیریت شهری خصوصاً در شهرهای مهاجرپذیر بوده است و خطه طلایی ایران از جمله شهرهای ایران است که از وجود متکدیان رنج می‌برد.

وی افزود: تعداد متکدیان در زرین شهر بسیار اندک هستند و در حال حاضر این ناهنجاری اجتماعی به یک معضل و تهدید بزرگ تبدیل نشده است از این رو تدابیر لازم به منظور ساماندهی این افراد با تشکیل کارگروهی ویژه متشکل از دستگاه اجرایی مرتبط در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار زرین‌شهر خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش متکدیان در شهرهای مختلف از جمله زرین شهر احساسات خیرخواهانه شهروندان است و بر اساس آمار به دست آمده متکدیان غیربومی زیادی به صورت شبکه‌های سازمان یافته و با تحریک عواطف شهروندان تلاش می‌کنند درآمد خوبی از این راه کسب کنند.

اسماعیلی‌احمدی اضافه کرد: شهروندان به منظور جلوگیری از ورود متکدیان غیربومی به زرین شهر کمک‌های خود را به مراکز و مؤسسات خیریه معتبر بدهند تا کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی تاکید کرد: بخشی از متکدیان نیز معتادان متجاهر و آلوده به مواد مخدر هستند که بهداشت فردی مناسبی ندارند و حضور آنها در جامعه، آثار بسیار مخرب و زیانباری برای کودکان و نوجوانان به همراه دارد.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری شهرداری زرین شهر برای نخستین بار مرکز ساماندهی متکدیان در شهرستان لنجان راه‌اندازی شد، تصریح کرد: در ادامه طرح جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر از سطح شهر در سال جاری، عوامل اجرایی شهرداری زرین‌شهر در عملیاتی مشترک با همکاری دادگستری، فرمانداری، نیروی انتظامی، ادارات بهزیستی، کمیته امداد اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شبکه بهداشت، ۱۸ متکدی را از سطح شهر جمع‌آوری و ساماندهی کردند.

اسماعیلی‌احمدی با بیان اینکه متکدیان در مرکز ساماندهی، غربالگری و راستی‌آزمایی تعیین تکلیف می‌شوند، گفت: پس از غربالگری صورت گرفته در گرمخانه زرین‌شهر از تعداد ۱۸ متکدی جمع‌آوری شده، هشت نفر از این افراد که معتاد متجاهر بودند به کمپ ترک اعتیاد انتقال داده شدند و با توجه به تشخیص روانپزشکان حاضر در گرمخانه دو نفر از این افراد که با مشکلات اعصاب و روان مواجه بودند با هماهنگی و دستور قضائی برای درمان به بیمارستان فارابی اصفهان منتقل شدند.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد معتاد در بسیاری از جرایم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده‌ها نقش دارند، افزود: تعدادی از معتادان متجاهر و متکدیان شناسایی شده با اخذ تعهد از خانواده‌های آن‌ها و برای جلوگیری از تکرار حضور این افراد در اماکن گردشگری شهر، تکدی‌گری و کارتن‌خوابی احتمالی به خانواده‌ها تحویل داده شدند.

کد خبر 687966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.