هزینه ۴۰ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهر باشت

شهردار باشت گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهر هزینه و با هدف تامین آب فضای سبز، مخزن بتنی ۹۰ مترمکعبی احداث شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدرضا حسینی روز _یکشنبه بیست و ششم، شهریورماه _ در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد یک‌ساله شهرداری باشت، اظهار کرد: طی یک‌سال گذشته بیش از ۱۷ ماه از حقوق کارکنان که بخشی از آن مربوط به گذشته بوده، پرداخت شده است و در حال حاضر حقوق کارکنان شهرداری باشت به‌روز است.

وی با اشاره به تعامل سازنده شورای اسلامی این شهرستان با شهرداری، افزود: تاکنون بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار در باشت هزینه شده است.

شهردار باشت با بیان اینکه توجه به محلات کمتر توسعه یافته از اولویت‌های کاری شهرداری باشت است، خاطرنشان کرد: آسفالت خیابان سردار شهید سید هدایت الله حسینی، شهدا و جاده ملک آباد با ۲۵ هزار مترمربع انجام شده است که یکی از خواسته‌های بحق و چندین ساله مردم و رانندگان این محور بود.

حسینی با اشاره به ساخت و نصب ۱۰۰ پل فلزی در معابر شهر باشت، تاکید کرد: بیش از ۱۰ میلیارد ریال گل و گیاه خریداری و در معابر عمومی این شهر از جمله بلوارها، بوستان‌ها، پارک‌ها و فضاهای سبز باشت کاشته شده است.

وی اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون یک دستگاه بیل مکانیکی چرخ زنجیری برای نخستین‌بار به ارزش ریالی ۷۰ میلیارد ریال و یک دستگاه ماشین حمل زباله به ارزش ۳۰ میلیارد ریال توسط شهرداری باشت خریداری شده است.

شهردار باشت با اشاره به مشکلات محل ورودی شهر در منطقه ملک‌آباد هنگام بارش و به دلیل نبود کانال دفع آب، تصریح کرد: طرح کانال دفع آب‌های سطحی و سیلاب منطقه ملک‌آباد شهر باشت با اعتبار بیش از پنج میلیارد ریال سال گذشته اجرا شد.

حسینی با اشاره به بعضی دیگر از اقدامات انجام شده در این شهرستان توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر، ادامه داد: فاز نخست تابلوهای مسیرنما، راهنمایی و انتظامی از ورودی تا خروجی شهر به ارزش ۳۰ میلیارد ریال ساخته شده است و به زودی نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای تأمین آب فضای سبز ۹۰ مترمکعب مخزن بتنی احداث شده است، گفت: برای ساخت منبع تأمین آب فضای سبز این شهرستان، تاکنون بیش از ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است و با بهره‌برداری از این طرح، آب فضای سبز ۳۰ درصد از شهر باشت به‌صورت آبیاری سیستم‌های پیشرفته تأمین شد.

شهردار باشت افزود: احداث کانال دفع آب‌های سطحی شهرستان با اعتبار ۸۳ میلیارد ریال با هدف جلوگیری از تجمع، هدایت و دفع آب‌های سطحی به طول دو کیلومتر در حال اجرا است.

حسینی تاکید کرد: طرح احداث کانال دفع آب‌های سطحی از چهارراه کتاب تا ورودی شهر در روستای «تل‌مویزی» اجرا خواهد شد و در صورت تخصیص اعتبارات مشکل دفع آب‌های سطحی شهر باشت که در زمستان دریایی از آب در مرکز شهر شکل می‌گرفت و به مغازه‌ها سرازیر می‌شد، رفع خواهد شد.

وی اظهار کرد: اجرای فاز دوم این طرح در قالب لاین برگشت کانال‌های دفع آب‌های سطحی مرکز شهر به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در صورت تخصیص اعتبار اجرایی خواهد شد.

شهردار باشت با اشاره به رفع مشکل فشار آب قبرستان این شهر با احداث یک کیلومتر شبکه آب، خاطرنشان کرد: مشکل روشنایی بلوارهای بلوار ۴۵ متری، بلوار شفاء، ایثارگران و جاده پارک تپه‌ای ملک‌آباد، سردار شهید درخشان در حوزه کمربندی در دولت سیزدهم در این شهرستان رفع شد.

حسینی اضافه کرد: دو دستگاه خودروی آتش‌نشانی که کارایی خود را از دست داده بود نیز برای تعمیرات کلی موتور و بدنه در دست تعمیر است و به‌صورت کامل نوسازی می‌شود.

کد خبر 687935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.