لزوم احیای مجدد جشنواره و سینمای کودک

مدیرعامل خانه سینما گفت: همه تلاش ما و دست‌اندرکاران سینما باید در این جهت باشد که دوران پرشکوه جشنواره و سینمای کودک را مجدداً احیا کنیم چرا که سینمای کودک به شکوه جشنواره زنده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمای فارابی مرضیه برومند مدیرعامل خانه سینما با اشاره به جایگاه «جشنواره فیلم کودک» در ارتقای سینمای کودک و نوجوان اظهار کرد" من از اولین دوره‌های جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان، با آن همراه بودم، رویدادی که پرشور و پر بار، حیات خود را آغاز کرد و همه تلاش ما و دست‌اندرکاران سینما باید به سمت احیای مجدد دوران پرشکوه جشنواره و سینمای کودک برویم، چرا که سینمای کودک به شکوه جشنواره زنده است.

وی افزود: این یک واقعیت است که بچه‌ها نیاز به فیلم دیدن و سینما رفتن دارند؛ درست است که الان همه در خانه‌های‌شان فیلم و سریال می‌بینند اما سینما رفتن، «آیین باهم تجربه کردن» است، فضایی برای با هم خندیدن، گریه کردن و با هم داد زدن و هیجان‌گروهی. در واقع سینما به نزدیک شدن بچه‌ها به هم کمک می‌کند و جای این تجربه مشترک را هیچ چیزی نمی‌تواند پر کند.

کارگردان فیلم «شهر موش‌ها» با اشاره به این نکته که سینمای کودک نیازمند حمایت است، ادامه داد: مخاطبان سینمای کودک، تنها سه تا چهار ماه در سال در اختیار خانواده‌ها هستند که در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی، اولین چیزی که از سبد خانوار حذف می‌شود، سینماست پس ما باید آگاهانه عمل کنیم تا رابطه بین مخاطبان کودک و نوجوان با سینما قطع نشود.

وی عنوان کرد: باید محصولات مخصوص کودکان و نوجوان امروز را به گونه‌ای تولید کنیم که ضمن سرگرم‌کنندگی، محتوایش هم کنترل شده باشد. از همین رو بهترین شیوه، روزآمدی ضوابط موجود در سینمای کودک برای مخاطبی است که نسبت به نسل گذشته، تغییر کرده است و با موضوعات متفاوت‌تری ارتباط برقرار می‌کند.

برومند تأکید کرد: باید مراقب زبان و ادبیات کودک بود و در فیلم‌های مناسب این مخاطب، از کلمات زشت که در برخی فیلم‌ها شنیده می‌شود، دوری کرد. بچه‌ها را باید با ابزار فیلم و سینما، با زندگی سالم خانوادگی، دوستی در مدرسه و محله آشنا کرد و به آن‌ها آموخت که با یکدیگر بودن بهتر از تنهایی‌ست.

وی خاطرنشان کرد: سینما در هر کشوری برای جذب حداکثری مخاطب، نیازمند گونه‌های مختلف سینمایی است که یکی از آن‌ها سینمای کودک است؛ سینمای کودک و خانواده می‌توانند در کنار یکدیگر رشد کنند و ما باید کاری کنیم که سینمای خانواده، جدی گرفته شود، سینمایی که اعضای خانواده با یکدیگر در سالن سینما فیلم ببینند و از دیدن فیلم لذت ببرند.

مدیرعامل خانه سینما در ادامه گفت: خوشبختانه فیلم‌هایم تماشاگرانی از همه سنین داشته است؛ من کارهای بسیاری ساخته‌ام که برخی از آن‌ها نیز مخاطب بزرگسال دارند اما همیشه در همه آثارم یک بچه حضور دارد، به بچه‌ها تعلق خاطر بسیاری دارم چراکه کودک و نوجوان یکی از اعضای اصلی خانواده محسوب می‌شوند و تمرکز آثار من نیز بیشتر بر بستر خانواده و شهر استوار بوده است.

به گزارش ایمنا، سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوان اصفهان با دبیری مجید زین‌العابدین و با مشارکت سازمان سینمایی، بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از پانزدهم تا بیستم مهرماه سال جاری (هفتم تا دوازدهم اکتبر ۲۰۲۳) در اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 687920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.