استان کردستان روز گذشته را بدون هیچگونه مشکلی سپری کرد

استاندار کردستان گفت: استان کردستان بدون هیچ‌گونه مشکلی روز گذشته و به طور کلی سه روز گذشته را پشت سر گذاشت که این موقع‌شناسی و دشمن‌شناسی مردم استان جای تقدیر دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز یکشنبه _بیست‌وششم شهریورماه_ در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و ستاد سوادآموزی استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: هوشیاری که مردم استان کردستان در این ایام داشتند مثال‌زدنی است چون دشمن ماه‌ها بود برای سالگرد آغاز اغتشاشات سال گذشته برنامه‌ریزی و تبلیغات می‌کرد و فراخوان‌های مختلفی را صادر کرده بود.

وی افزود: استان کردستان مطلقاً و بدون هیچگونه مشکلی روز گذشته و به صورت کلی سه روز گذشته را پشت سر گذاشت و این موقع‌شناسی و دشمن‌شناسی مردم استان جای تقدیر و تحسین دارد.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه ما باید در تبیین حقانیت انقلاب اسلامی بیشتر از این کار کنیم، ادامه داد: در همین یک سالی که پشت سر گذاشته شد شاید بسیاری در دنیا فکر می‌کردند که این طراحی پیچیده و اقدامات گسترده دشمنان علیه ما حتماً مشکل جدی برای کشور و نظام ایجاد می‌کند چون بدون تردید اگر این طراحی و حجم بالای عملیات روانی، میدانی و فضای بین‌المللی در هر کشور و نظامی اتفاق می‌افتاد قطعاً باعث سقوط آن نظام می‌شد.

زارعی‌کوشا اضافه کرد: ساختار مستحکم مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران، دشمن را از دشمنی خودش پشیمان و سرخورده می‌کند که هم جای امیدواری دارد و هم مسئولیت ما را برای خدمتگزاری و رفع نقایص بیشتر می‌کند، البته حقانیت نظام به معنی این نیست که مسائل و مشکلاتی در کشور نداریم بلکه باید همه تلاش کنیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی به اتفاقات سال گذشته نیز گریزی زد و گفت: شاهد هستید که سال گذشته چه اتحادی میان معاندان و دشمنان با تفکرات مختلف و متضاد علیه ما شکل گرفته بود و از گروهک‌ها تروریستی، سلطنت‌طلب‌ها، گروه‌های قومی و منافقان کوردل، همه به طور بی‌سابقه‌ای به هم نزدیک شدند تا به گمان باطل خود اتفاقی رقم بزنند.

معاندان نظام امروز آواره‌تر از همیشه هستند

استاندار کردستان اضافه کرد: امسال ببینید آن‌ها کجا هستند، منافقان آواره‌تر از همیشه و از لانه خود در آلبانی بیرون و رانده شدند. گروهک‌های به اصطلاح کُردی که ما ابا داریم از اینکه آن‌ها را گروه کردی نام ببریم چون اینها مدعیان سرسپرده مزدور هستند، امروز ببینید چطور سرگردان شده‌اند و سران آنها از منطقه اقلیم کردستان عراق فرار کرده و مابقی هم سرگردان هستند. این عاقبت کسانی است که به سمت مردم و ملت خودشان توطئه‌افکنی می‌کنند.

استان کردستان روز گذشته را بدون هیچگونه مشکلی سپری کرد

استاندار کردستان ادامه داد: آن‌ها خواستار تحریم ما بودند و زمینه مشکل اقتصادی را برای ما فراهم کردند و وقیحانه‌تر از آن کسانی که نامه نوشتند و درخواست حمله نظامی به کشورمان بودند و بعد مدعی حقوق بشر هم هستند. نهایت کار آنها به شازده‌ای ختم شد که در آن سر دنیا با پول‌های مردم در حال خوش‌گذرانی است و به اذعان خودشان از حداقل‌های فهم و درک تهی است. این عاقبت کسانی است که دل در گرو بیگانه دارند.‌

زارعی‌کوشا تاکید کرد: کسانی است مردم و مصالح ملی را ابزار خواسته‌های سخیف خود می‌کنند و نمی‌توانند حقانیت مردم و پیشرفت کشور را ببینند. آنها خودشان می‌دانند که براندازی در این نظام به هیچ وجه امکان ندارد و به فرض مثال اگر براندازی بشود بدترین نسخه است چون فردای آن آغاز تجزیه کشور بوده و اگر کسی یک جو غیرت و خون ایرانی در بدنش باشد می‌داند که تجزیه کشور بدترین خیانت تاریخی به کشور است.

وی تصریح کرد: مردم ما نشان دادند که هوشیار و آگاه هستند و امیدواریم از این به بعد هم بیشتر به سمت رفع مشکلات و پیشرفت در همه جنبه‌ها حرکت کنیم.

ضرورت پیگیری فرمانداران برای انتقال کتب درسی دانش‌آموزان به شهرستان‌ها

استاندار کردستان در مورد پیگیری انتقال و تحویل کتب درسی دانش‌آموزان به شهرستان‌ها گفت: فرمانداران شهرستان‌های استان پیگیری لازم را در این مورد انجام دهند تا برای سال تحصیلی جدید کتب درسی در اختیار دانش‌آموزان استان قرار گیرد.

زارعی‌کوشا گفت: خود آموزش و پرورش و علاوه بر آن نهادهای مرتبط نیز بر مدارس غیردولتی نظارت خود را بیشتر کنند تا در حق کسی ظلم نشود.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای هویت ملی در مدارس، گفت: طی چند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا امکان ارتباط بیشتر با دانش‌آموزان وجود نداشت و در برگزاری برنامه‌های فرهنگی خلأ پیش آمد که می‌تواند بر بحث هویت ملی دانش‌آموزان ما تأثیرگذار باشد.

استاندار کردستان تضعیف هویت ملی را جزو اهداف دشمنان دانست و گفت: دشمن به دنبال این است که هویت ملی ما را خدشه‌دار کند و توهین به سرود و پرچم ملی کشورمان جزو اهدافی است که دشمن دنبال می‌کند در صورتی که سرود ملی و پرچم هر کشوری جزو ارزش‌های آن کشور است.

زارعی‌کوشا افزود: مقوله تقویت هویت ملی در مدارس ما باید جدی گرفته شود و با افرادی که در راستای تضعیف هویت ملی فعالیت کنند برخورد شود چون سرود و پرچم ملی جزو خطوط قرمز ما است.

کد خبر 687908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.