افزایش ۱۴ درصدی ماموریت‌های اورژانس در ۶ ماه نخست سال

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در شش ماه نخست سال ۶۳ درصد از مأموریت‌های انجام شده منجر به انتقال بیماران با آمبولانس به مرکزهای درمانی شده است، گفت: در این بازه زمانی ۱۴ درصد مأموریت‌های داخلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

حسین ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بیست‌وششم شهریورماه به عنوان روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی نامگذاری شده است، اظهار کرد: در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۶۰ هزار تماس با مرکز ۱۱۵ انجام شده که در مقایسه با سال گذشته نزدیک به چهار درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد از مأموریت‌های انجام شده منجر به انتقال بیماران با آمبولانس به مرکزهای درمانی شده است، افزود: از کل مأموریت‌های انجام شده، ۱۵ درصد مربوط به تصادفات بوده که در این بازه زمانی ۱۴ درصد مأموریت‌های داخلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۶۰ هزار تماس با مرکز ۱۱۵ انجام شده که در مقایسه با سال گذشته نزدیک به چهار درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه ۲.۵ درصد از این تماس‌ها مزاحمت تلفنی بوده است، ادامه داد: هر کدام از این تماس‌ها می‌توانست منجر به عدم تماس مددجوی واقعی در آن بازه زمانی و شاید باعث مشکلات جبران‌ناپذیری برای بیماران شود، از این رو از شهروندان درخواست می‌کنیم از ایجاد مزاحمت‌های تلفنی برای مراکز ضروری به ویژه اورژانس خودداری کنند.

ریاحی گفت: ۲۸ پایگاه امداد و نجات شامل ۱۱ پایگاه شهری و ۱۷ پایگاه جاده‌ای در منطقه کاشان و آران و بیدگل با ۴۵ دستگاه آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس «آمبولانس موتوری»، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و نزدیک به ۱۹۰ نفر نیروی عملیاتی و ستادی در اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان به شهروندان منطقه خدمات ارائه می‌دهند.

کد خبر 687902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.