اجرای طرح جهش تولید در ۸۰ هزار هکتار از اراضی دیم کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام کهگیلویه و بویراحمد، گفت: طرح جهش تولید در ۸۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان در سال زراعی جدید اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برنامه میز اقتصاد شبکه خبر در خصوص بررسی اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور با حضور معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، معاون وزیر جهاد کشاورزی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام ره استان کهگیلویه و بویراحمد و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی برگزار شد.

شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زارها در دو سال گذشته در ۳۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد و در سال گذشته ۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان تحت پوشش قرار گرفت، که خوشبختانه ۱۰ هزار هکتار مازاد بر سهمیه مقرر، قرارداد منعقد شد.

وی افزود: برای سال زارعی جاری هدف‌گذاری روی ۸۰ هزار هکتار از اراضی دیم است، امیدواریم با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام و همکاری سازمان جهاد کشاورزی، بالاتر از این سهمیه را پوشش بدهیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام کهگیلویه و بویراحمد، خاطرنشان کرد: در سال زارعی ۱۴۰۱/۱۴۰۲ همه شهرستان‌های استان و قریب به هزار و ۱۶۰ روستا تحت پوشش این طرح بودند و تعداد کشاورزان طرف قرارداد طرح جهش تولید در دیم‌زارها ۱۴ هزار و ۳۹۱ نفر بود.

وی گفت: در حوزه تأمین و توزیع کودهای ریز مغذی ۱۴ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم کود بین کشاورزان عضو این طرح به‌صورت رایگان توزیع شد.

نادری با اشاره به اینکه مبارزه با عوامل زیان‌رسان را نیز در دستور کار داشتیم و کمک‌های خوبی به کشاورزان انجام شد، تصریح کرد: کم کردن هزینه خرید بذر دانه‌های روغنی و علوفه‌ها جز دیگر تعهدات در این طرح بوده‌است.

وی افزود: خوشبختانه در مناطق گرمسیری رکورد برداشت سه هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هر هکتار را تجربه کردیم که نسبت به زمین‌های اطراف که جز طرح نبودند افزایش بازدهی تا ۵۰۰ کیلوگرم را مشاهده کردیم.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه تسهیلات خرید ادوات کشاورزی، نیز تسهیلات قرض‌الحسنه به کشاورزان همکار در طرح پرداخت شد.

به گزارش ایمنا، طرح جهش تولید در سال زراعی ۱۴۰۱/۱۴۰۲ در ۲۱ استان کشور اجرا شد و ۴/۲ میلیون هکتار از اراضی دیم کشور با کشت محصولات راهبردی (گندم، جو، دانه‌های روغنی، حبوبات و گیاهان علوفه‌ای) تحت پوشش این طرح قرار گرفت.

کد خبر 687820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.