توزیع ۴۰ هزار پرس غذا بین نیازمندان در دهه پایانی صفر

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به خدمات ۴۰ موکب در ایام پایانی ماه صفر در استان، گفت: ۴۰ هزار پرس غذا توسط این مواکب بین نیازمندان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار حسن حکمتیان، امروز_ شنبه بیست و پنجم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سالروز رحلت پیامبر (ص) ۴۰ موکب فعال بود و ۴۰ هزار پرس غذا بین نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: این مواکب در سالروز شهادت امام رضا (ع) فعال بوده و پخت و توزیع غذا را انجام می‌دهند یا در مسیر مردم از آن‌ها پذیرایی می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه مواکب استان در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی فعال هستند، گفت: این ظرفیت در بین مواکب استان وجود دارد که هر زمانی که به حضور آن‌ها نیاز باشد و در شرایط بحرانی پای کار بیایند.

وی به فعالیت‌های مواکب استان در ایام اربعین و دهه پایانی صفر، پرداخت و گفت: هفت موکب در بویراحمد، ۱۲ موکب در گچساران، سه موکب در باشت، در مسیر زوار استان‌های یزد و فارس به کهگیلویه و بویراحمد جاده کاکان دو موکب و دو موکب در جاده پاتاوه به دهدشت مستقر بودند.

حکمتیان گفت: امسال ۸۰ موکب استان در داخل و خارج از کشور پذیرای زوار امام حسین (ع) در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی بودند.

وی خاطرنشان کرد: ۹ موکب در پایانه مرزی شلمچه و ۲۴ موکب در کشور عراق شهرهای بصره، نجف، مسیر نجف به کربلا و کربلا به زوار خدمات ارائه کردند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: در این مواکب روزانه ۸۰ هزار پرس غذا و ۴۵ هزار قرص نان توزیع شد، ضمن اینکه ۴۵ هزار زائر در مواکب استان اسکان داده شدند.

وی با اشاره به اینکه در این مواکب کارهای خدماتی از قبیل خیاطی، لباسشویی، واکس کفش انجام می‌شد، افزود: همه مواکب پیوست فرهنگی داشتند و کارهای فرهنگی انجام دادند.

کد خبر 687817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.