امامزاده‌ها باید قطب فرهنگی جامعه شوند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: امامزاده‌ها باید قطب فرهنگی جامعه باشند و هر چه این هدف بیشتر محقق شود، باعث آرامش روحی و درونی افراد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امروز در حاشیه مراسم پیاده‌روی شهادت امام رضا (ع) در امامزاده دولت‌آباد اظهار کرد: سنت پیاده‌روی به سمت حرم معصومین (ص) چند سالی است که مورد توجه ارادتمندان و محبین اهل بیت (ع) قرار گرفته است که ریشه آن در پیاده‌روی اربعین در کربلای معلی است که کیلومترها راه پیاده طی می‌شد و حتی برخی افراد مسیر مشهد تا کربلا مسیر را پیاده طی طریق می‌کردند.

وی با بیان اینکه سنت پیاده‌روی به سمت حرم معصومین (ص) در گذشته هم بوده، اما به جدیت و جمعیت امروزی نبوده است، افزود: افتخار می‌کنیم ایران اسلامی ما دربرگیرنده بارگاه یکی از چهارده معصوم است و به مناسبت شهادت امام رضا (ع)، پیاده روی از نقاط مختلف کشور به سمت حرم رضوی انجام می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مشابه این حرکت در امامزاده ابراهیم دولت‌آباد نیز انجام شد و کسانی که جا مانده و نتوانستند خودشان را به مشهد برسانند، در این پیاده‌روی شرکت کردند.

آیت‌الله مهدوی تاکید کرد: نیت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی جاماندگان روز شهادت امام رضا (ع) این است که چون از زیارت مشهد محروم شدیم، به نیت این امام همام، به زیارت یکی از امامزادگان خواهیم رفت، همچنانکه روایت از امام هفتم (ع) است که حضرت فرمودند: اگر فردی می‌خواهد ما را زیارت کند و نمی‌تواند، به زیارت شایستگانی که از صالحان بودند، بروند.

وی خاطرنشان کرد: از همه برادران و خواهران شرکت کننده در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین و زیارت امام هشتم که با هدف تعظیم شعائر مذهبی انجام شد، تشکر می‌کنم.

کد خبر 687791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.