نظارت بر حمل‌ونقل ولینگتون با سنسورهای هوشمند

مدیران ولینگتون، پایتخت نیوزلند، به‌زودی شبکه‌ای از سنسورهای مجهز به هوش مصنوعی را در سراسر معابر توسعه خواهند داد تا از طریق آن‌ها به نظارت بر حمل‌ونقل شهر بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سنسورهای هوش مصنوعی داده‌هایی را در زمینه‌های مختلف فراهم می‌آورد و از این طریق به ارزیابی انواع مختلف کاربران، مسیرهای سفر و سرعت حرکت هر یک کمک می‌کند. داده‌های حاصل پس از تجزیه و تحلیل به مدیران بخش حمل‌ونقل در تصمیم‌گیری بهتر به منظور بهبود تردد کمک خواهد کرد و افزایش ایمنی جاده‌ای را برای تمام کاربران شامل عابران پیاده، دوچرخه‌سواران، افراد سوار بر خودروهای عمومی و رانندگان وسایل نقلیه خصوصی به دنبال خواهد داشت.

عملکرد شبکه سنسورهای هوش مصنوعی

سنسورهایی که در شبکه جدید ولینگتون به کار برده می‌شود از هوش مصنوعی برای عملکرد خود بهره خواهد گرفت و به جمع‌آوری داده‌های زمان واقعی تردد از سطح تمام معابر شهر کمک خواهد کرد. یک دوربین تعبیه شده در هر سنسور امکان شناسایی و نظارت بر عبور و مرور کاربران مختلف معابر شهری را فراهم می‌آورد و قابلیت تجزیه و تحلیل داده‌ها را در یک مرکز پردازش تسهیل می‌کند. دوربین‌های دیجیتالی قبل از ارسال داده‌ها به مرکز پردازش، ویدئوهای نامربوط را حذف و سپس داده‌های ناشناس با بیشترین کاربرد را در خود ذخیره و ارسال می‌کند. این قابلیت دسترسی به اطلاعات تردد را در ۲۴ ساعت روز، تمام طول هفته و ۳۶۵ روز سال فراهم می‌آورد و از این طریق به مدیران حمل‌ونقل در تصمیم‌گیری بهتر برای بهبود خدمات عبور و مرور کمک می‌کند. از سوی دیگر، دسترسی به تمام اطلاعات مربوط به نحوه تردد شهروندان آگاهی مدیران را از اثربخشی تغییرات اعمال شده برای بهبود عبور و مرور افزایش و آن‌ها را به استمرار در اجرای تدابیر موفق سوق می‌دهد.

مدیران ولینگتون در نظر دارند در مرحله اول پروژه مناطق ویژه‌ای نظیر مسیرهای دوچرخه‌سواری را مورد هدف قرار دهند و پس از ارزیابی اثربخشی آن، به اجرای این رویکرد در سراسر معابر شهر بپردازند.

کد خبر 687786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.