انتظار برای تحقق وعده تامین بالگرد امدادی کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد

وجود بالگرد امدادی در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل داشتن شرایط خاص کوهستانی یک ضرورت است و نبود آن، جان مردم نیازمند به امداد را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از سقوط بالگرد امدادی اورژانس کهگیلویه و بویراحمد در روز بیست و ششم تیرماه سال‌جاری همزمان با سفر ریاست جمهوری، در منطقه محروم «آجم» بخش دیشموک، اورژانس کهگیلویه و بویراحمد بدون بالگرد امدادی روزگار خود را سپری می‌کند.

ضرورت وجود بالگرد امدادی در استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن مناطق کوهستانی و صعب‌العبور یک ضرورت است و حتی وجود بیش از یک بالگرد امدادی می‌تواند بسیاری از مشکلات استان را رفع کند.

در سفر سرزده وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در اوایل شهریورماه به کهگیلویه و بویراحمد در بدو ورود به فرودگاه یاسوج، تأمین بالگرد اورژانس اولین مطالبه مسئولان استانی از آقای وزیر بود، مطالبه‌ای که با تماس تلفنی وزیر با رئیس سازمان اورژانس کشور وعده تحقق آن در کمترین زمان ممکن به کهگیلویه و بویراحمد داده شد و خبر آن در صدر اخبار سفر وزیر بهداشت به استان مخابره شد.

اما اتفاق تلخ مصدوم شدن فردی در ارتفاعات کوه‌های باشد در دو روز گذشته و بسیج شدن نیروهای امدادی هلال احمر، اورژانس و حتی نیروهای مردمی برای انتقال مصدوم به پایین همچنان ادامه دارد.

با توجه به پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد، وزش باد در ارتفاعات پدیده غالب روز جمعه بیست و چهارم شهریورماه بوده و همین موضوع باعث شده تا بالگرد امدادی که از شهرستان بهبهان برای کمک به مصدوم عازم شده بود، نتواند کار انتقال را انجام دهد.

درخواست اعزام بالگرد هوایی از دیگر استان‌ها داده شده است

کاظم فلاحی‌دوست، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: منطقه مورد نظر که فرد مصدوم در آن گرفتار شده‌است از جمله مناطق کوهستانی سخت‌گذر و صعب‌العبور استان است و نیروهای امدادی هلال احمر جهت کمک به منطقه اعزام شده‌اند، اما به دلیل شرایط کوهستانی بودن منطقه انتقال فقط با بالگرد امکانپذیر است.

وی افزود: نیروهای هلال‌احمر و مردمی با الاغ، و چهار پا خود را با سختی و مشقت به محل فرد مصدوم رسانده‌اند، اما تشریح وضعیت مصدوم درد در تمام نقاط بدن مصدوم وجود دارد و احتمال خونریزی داخلی وجود دارد و امداد هوایی باید انجام شود.

فلاحی‌دوست خاطرنشان کرد: به دلیل نبود بالگرد امدادی در استان کهگیلویه و بویراحمد، درخواست اعزام بالگرد هوایی از دیگر استان‌ها داده شده، اما تاکنون هیچ بالگردی اعزام نشده است.

وی تصریح کرد: حدود ۲۰ نفر نیروی امدادگر هلال احمر و حدود ۳۰ نفر نیروی مردمی به محل مصدوم، رسیده‌اند، اما به خاطر موقعیت منطقه و کوهستانی و سخت گذر بودن کاری از دستشان بر نمی‌آید و نیاز به بالگرد است.

کد خبر 687749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.