همایش «شور رویش» در مراکز جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

معاون جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد، گفت: همایش شور رویش با رویکرد کوشش امدادی، جوشش امید و رویش ایمان، در همه مراکز جمعیت هلال احمر استان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی نویدی _ شنبه بیست و پنجم شهریورماه_ در حاشیه همایش شور رویش در شهر پاتاوه، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: طرح شور رویش در همه کانون‌های جمعیت هلال احمر استان و با رویکرد کوشش امدادی، جوشش امید و رویش ایمان و با تشکیل پایگاه‌های فرهنگی و آموزشی در مراکز امور جوانان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه جاده پاتاوه به یاسوج یکی از پرترددترین و حادثه‌خیزترین مناطق استان است و هر روز شاهد حادثه‌های ناگوار هستیم، افزود: ۵۰۰ نفر از جوانان داوطلب هلال احمر شهرستان دنا به مدت یک روز در طرح شور رویش شرکت کردند و جدیدترین راه‌های کمک‌های اولیه و امدادرسانی را فرا گرفتند.

معاون جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به اینکه طرح شوق رویش، از ۲۱ خرداد، همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام رضا علیه السلام، در همه استان‌ها آغازشده و تا پنجم مهر، ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در قالب این طرح، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متناسب با شرایط اقلیمی و نیاز استان (امداد و کمک‌های اولیه، مهارت‌های قبل از ازدواج، مهارت‌های زندگی، مهارت‌های کارآفرینی و کسب‌وکار) برگزار می‌شود.

وی از راه‌اندازی نمایندگی هلال احمر در بخش پاتاوه خبر داد و گفت: هم اکنون ۳ خانه هلال در روستاهای «بُن زرد، بادنگان و لِما» بخش پاتاوه با نیروهای تخصصی راه‌اندازی شده‌است.

بخشدار پاتاوه هم در این همایش با بیان اینکه خانه‌های هلال پل ارتباطی مردم و مسئولان هستند، گفت: اعضا خانه‌های هلال نخستین گروه پاسخ دهنده به بلایای طبیعی و حوادث هستند.

یوسفی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دنا هم در این همایش گفت: کلاس‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه در روستاهای کم برخوردار برگزار می‌شود.

در پایان این همایش از مسئولان خانه هلال و مربیان بخش پاتاوه تجلیل شد.

کد خبر 687742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.