هرکس دوستدار قومی باشد در عمل آن‌ها شریک است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: بر اساس فرمایش پیامبر (ص)، هرکس دوستدار قومی باشد در عمل آن‌ها شریک است و در آخرت با آن‌ها محشور می‌شود.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی شب گذشته _ بیست و چهارم شهریورماه_ در مراسم عزاداری و اجتماع بزرگ آذری‌ها در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: بر اساس فرمایش امام علی (ع)، اگر کسی خواستار پیروزی امام در جنگ جمل باشد، در آخرت برایش ثواب هم‌رکابی در لشکر ایشان را خواهد داشت.

وی افزود: در دین اسلام برای هر دلداده و عاشقی این فرصت است که ثواب همراهی با ائمه و خاندان ایشان را به واسطه دوست داشتن آن‌ها داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: بر اساس فرمایش پیامبر (ص)، هرکس دوستدار قومی باشد در عمل آن‌ها شریک است و در آخرت با آن‌ها محشور می‌شود.

قریشی تصریح کرد: ائمه معصومین (ع) سفارش کرده‌اند که دوستدار دوستان خدا باشیم و از دشمنان خدا و خاندان نبوی دوری کنیم چراکه این همنشینی نشانه آخرت ماست.

وی ادامه داد: شهدا با دوستی اهل بیت (ع) به سوی حق رفتند و امروز باید پیرو آن‌ها باشیم.

قریشی عنوان کرد: هرکس حق الهی و اهل بیت را بشناسد، در هر حالی بمیرد اجر و پاداش شهید را دارد و هر عمل صالحی که نیت و دعا کرده، ثواب همگی این اعمال برایش حساب می‌شود، چون نیت کرده پس ذات عمل برایش محاسبه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه یادآور شد: عزاداری شیعیان برای امام حسین (ع) که در دو ماه گذشته ادامه داشته و البته باید در طول تاریخ حفظ شود، ندای این را می‌دهد که عزاداران در قیامت با شهدای کربلا محشور باشند.

کد خبر 687706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.