کشتی‌گیران ایران در روز نخست مسابقات جام‌جهانی کشتی صربستان/ جنگ حسن یزدانی برای تاج شاهی

رضا اطری در وزن ۶۱ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نمایندگان کشورمان در روز نخست مسابقات جهانی کشتی در بلگراد هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات قهرمانی جهان کشتی آزاد بلگراد از امروز -شنبه ۲۵ شهریور- از ساعت ۱۲ به وقت ایران پیگیری می‌شود. آزاد کاران کشورمان با ترکیب میلاد والی زاده در ۵۷ کیلوگرم، رضا اطری در ۶۱ کیلوگرم، رحمان عموزاد در ۶۵ کیلوگرم، امیر محمد یزدانی در ۷۰ کیلوگرم، یونس امامی در ۷۴ کیلوگرم، محمد نخودی در ۷۹ کیلوگرم، حسن یزدانی در ۸۶ کیلوگرم، امیرعلی آذرپیرا در ۹۲ کیلوگرم، مجتبی گلیج در ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم به مسابقات امسال در بلگراد آمده است. آزاد کاران کشورمان سال گذشته عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کردند، مدال‌های طلای سال گذشته ایران توسط کامران قاسم‌پور و رحمان عموزاد کسب شد در این دوره اما قاسم‌پور غایب است و امیرعلی آذرپیرا جایگزین وی شده است. مسابقات امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا سهمیه المپیک پاریس در ۶ وزن المپیکی توزیع می‌شود به همین علت بر روی سکو رفتن و گرفتن مدال سخت‌تر شده است زیرا تمام کشورها با آمادگی بالا پا به بلگراد گذاشته‌اند؛ ترکیب کشتی گران آمریکا، ترکیه و آذربایجان همچنین کوبا نشان دهنده حضور مدال‌آوران جهان و المپیک در این دوره است. بر اساس قرعه کشی مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان در روز جمعه ۲۴ شهریورماه، مسابقات اوزان ۶۱،۷۰،۸۶،۱۲۵ کیلوگرم امروز انجام می‌شود.

برنامه کشتی آزاد جهانی بلگراد در روز شنبه ۲۵ شهریور:

ساعت ۱۲ تا ۱۶ به وقت ایران: برگزاری رقابت‌های مقدماتی اوزان ۶۱، ۷۰، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم

ساعت ۱۸:۱۵ تا ۱۹:۴۵ دقیقه به وقت ایران: برگزاری دیدارهای نیمه نهایی اوزان ۶۱، ۷۰، ۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم

کشتی‌گیران ایران در روز نخست مسابقات جام‌جهانی کشتی صربستان/ جنگ حسن یزدانی برای تاج شاهی

رضا اطری، وزن ۶۱ کیلوگرم

رضا اطری نماینده کشورمان در در وزن ۶۱ کیلوگرم است که در این وزن ۲۷ نفر حضور دارند. وی دور اول استراحت می‌کند و در دور دوم مقابل برنده مبارزه میان کودای اوگاوا از ژاپن و نماینده رژیم صهیونیستی بر روی تشک می‌رود. اطری پس از آرسن هاروتونیتن (ارمنستان) و ری هیگوچی (ژاپن) در جایگاه سوم برترین آزادکاران جهان در این وزن قرار دارد.

کشتی‌گیران ایران در روز نخست مسابقات جام‌جهانی کشتی صربستان/ جنگ حسن یزدانی برای تاج شاهی

امیرمحمد یزدانی، وزن ۷۰ کیلوگرم

در وزن ۷۰ کیلوگرم امیرمحمد یزدانی کشتی‌گیر کشورمان است، در این وزن ۳۰ نفر شرکت کرده‌اند، یزدانی در دور اول به مصاف پاتریک اولنزین از لهستان می‌رود و در صورت غلبه بر این حریف، در دور دوم با برنده مبارز میان ماگومد خانیف از آذربایجان و سنجر دوسجانوف از قزاقستان می‌جنگد. امیرمحمد یزدانی سال گذشته در بلگراد سر وزن نرسید ونتوانست در مسابقات شرکت کند.

کشتی‌گیران ایران در روز نخست مسابقات جام‌جهانی کشتی صربستان/ جنگ حسن یزدانی برای تاج شاهی

حسن یزدانی، وزن ۸۶ کیلوگرم

حسن یزدانی پادشکاه کشتی جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم نماینده کشورمان است. این وزن از مسابقات با حضور ۴۸ کشتی گیر برگزار می‌شود، بولدیز ایرانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با لاورنس از استرالیا مبارزه می‌کند. دیوید تیلور قهرمان المپیک و جهان و رقیب دیرینه یزدانی از آمریکا در طرف مقابل جدول قرار دارد و تا دیدار فینال با یزدانی روبه‌رو نخواهد شد. در رنکینگ برترین آزاد کاران جهان یزدانی در جایگاه سوم قرار گرفته و تیلور پس از حسن یزدانی در پله چهارم است. در سال گذشته حسن یزدانی دیدار فینال را به تیلور واگذار کرد تا به نایب قهرمانی جهان برسد.

کشتی‌گیران ایران در روز نخست مسابقات جام‌جهانی کشتی صربستان/ جنگ حسن یزدانی برای تاج شاهی

امیرحسین زارع، وزن ۱۲۵ کیلوگرم

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع برای کشورمان کشتی می‌گیرد. در این ۳۳ نفر حضور دارند، زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس مصاف می‌دهد. طاها آکگول قهرمان جهان و المپیک در گروه زارع قرار دارد و تا مرحله نیمه نهایی با نماینده کشورمان روبرو نخواهد شد. در رنکینگ برترین آزاد کاران جهان امیرحسین زارع پس از طاها آکگل (ترکیه) و خاگواگرل مونختور (مغولستان) در جایگاه سوم قرار دارد. وی در سال گذشته مدال نقرع بلگراد را بر گردن آویخت.

کد خبر 687705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.