دشمن جوانان و نوجوانان را مورد هدف قرار داده است

خطیب جمعه گچساران گفت: نسل جوان و نوجوان کشورمان هدف دشمن است و و باید برای رشد اخلاقی، تربیتی و فکری فرزندان این سرزمین همت کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی _بیست و چهارم شهریورماه_ در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: امام علی (ع) در روایتی فرمودند که اگر هوای نفس، غرور و منیّت بر انسان چیره شود متحمل خسران زیادی خواهد شد.

وی افزود: انسان عاقل باید اسب سرکش نفسش را لجام بزند و مهار کند چراکه گناه انسان را از خدا دور و توفیق را کم می‌کند.

امام جمعه شهر گچساران، گفت: روزهای پایانی ماه صفر، ایام حزن و اندوه مسلمانان و عالم اسلام است که به همه مؤمنین و مؤمنات تسلیت عرض می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید با آیات قرآن آشنا باشد و سر پای خودش بایستد، انسان مؤمن باید روح و اندیشه بسیار قوی و نفوذناپذیر داشته باشد و اگر انسان نفوذپذیر شد به‌تبع خودش و جامعه نیز ضعیف خواهد شد.

حجازی تصریح کرد: دشمن امروز به دنبال ایجاد نفوذ بین ملت است و کسب بصیرت، آگاهی، اندیشه و تفکر برای همه لازم و ضروری است و باید حیله‌گری‌ها و فتنه‌های دشمن را رصد و راه نفوذ آن‌ها را مسدود کرد، بنابراین باید نسل جوان و نوجوان را با جنگ شناختی دشمن آگاه و جهاد تبیین کرد و با دشمن نیز به دید دشمنی نگاه کرد.

خطیب جمعه گچساران خاطرنشان کرد: گاهی اوقات آمریکا اراده می‌کرد دولتی را حذف می‌کرد، اما الان چندین سال است که دشمنان همه توان خود را به کار گرفته‌اند اما نمی‌توانند غلطی بکنند و قدرت‌های استکباری در حال ضعیف شدن هستند.

وی گفت: روسیه، چین و برخی کشورهای دیگر اظهار استقلال و قدرت کرده و جهان دیگر تک‌قطبی نخواهد بود.

حجازی افزود: اگرچه دشمن مدام فتنه‌انگیزی می‌کند و حضرت آقا فرمودند که دشمن به دنبال ایجاد بحران در کشورهای مخالفشان هستند، دشمن با جنگ شناختی و رسانه‌ای می‌خواهد اندیشه و سبک زندگی مردم را تغییر دهد بنابراین راه مقابله با جنگ شناختی دشمن همان بصیرت و تبیین است.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام، گفت: ملت بزرگ ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با پیروی محض از ولایت‌فقیه مقابل همه دنیای کفر ایستادند و یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن ندادند لذا اتحاد ملت و دولت زیر چتر ولایت‌فقیه همیشه دشمنان را ناکام کرده است.

امام جمعه شهر گچساران با اشاره به فصل بازگشایی مدارس، گفت: نسل جوان و نوجوان کشورمان هدف دشمن است و دشمن همه تلاش خود را به کار می‌برد که نسل جوان را از پای دربیاورد که لازم است وقت بگذاریم و برای رشد اخلاقی، تربیتی و فکری فرزندان این سرزمین همت کنیم.

کد خبر 687658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.