بسترهای اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد باید تقویت شوند

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به معضلات بیکاری در استان کهگیلویه و بویراحمد، بر لزوم تقویت بسترهای اشتغال و صنایع تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سیدنصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج، ضمن تسلیت رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) اظهار کرد: مردم‌داری، رسیدگی به فقرا، شب‌زنده‌داری، عبادت و رسیدگی به امور گرفتاران از ویژگی‌های امام رضا (ع) بود.

وی به سیل و زلزله لیبی و مراکش اشاره کرد و افزود: خسارت جانی و مالی زیادی به مسلمانان این کشورها وارد شده است که با آن‌ها همدردی می‌کنیم.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه استان ما محروم و بسترهای اشتغال در آن اندک است، ادامه داد: در استان محروم کهگیلویه و بویراحمد، زیرساخت‌های اشتغال و صنعت و بسترها و دشت‌های کشاورزی کم است، اما منابعی مثل نفت و گاز و آب و جنگل زیاد داریم؛ منابع موجود نیز مشکل اشتغال استان ما را حل نکرده است و فقر و بیکاری در استان فراوان است.

وی گفت: در گشت هوایی که در سفر ریاست جمهوری داشتیم، جنگل، کوه، دره، آب و بیابان‌های لم یزرع و بی‌آب بسیاری دیدیم، در استان‌های همجوار دشت‌های کشاورزی بیشتر است و آب مورد نیاز این دشت‌ها را هم از استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین می‌کنند.

آیت‌الله حسینی تصریح کرد: استان ما غیر از کوه و دره چیزی ندارد و در بخش صنعت هم بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم، خوشحالیم که آب ملی است و سرمایه کشور است، اما بالاخره استان ما هم نیازهایی دارد، شنیده‌ام فرزندان ما که به استان‌های دیگر و پتروشیمی عسلویه و شهرهای دیگر برای کار می‌روند، غیربومی تلقی می‌شوند که این بی‌عدالتی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم کار اشتغال‌زایی ایجاد کنیم، موانع و معارضات مختلفی از سوی دستگاه‌های دولتی و مردم ایجاد می‌شود، جایی که می‌خواهد اشتغال ایجاد شود باید کمک شود و موانع موجود رفع شوند.

امام جمعه شهر یاسوج، گفت: استان ما برای مسکن ملی مشکل زمین دارد، پرسنل خدوم نیروی انتظامی و سایر اقشار مختلف در جاهای دیگر مسکن ندارند.

وی افزود: پرسنل نیروی انتظامی در حال دفاع از امنیت و آرامش ما هستند و باید طوری عمل شود که مشکل مسکن این عزیزان رفع شود.

آیت‌الله حسینی در ادامه خطاب به مدیران، گفت: اینکه بگویید گاز ملی است و آب ملی است، دردی را دوا نمی‌کند باید برای بیکاری و گرانی و رفع موانع چاره‌ای اندیشید.

کد خبر 687639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.