ارزآوری ۱۵ میلیون دلاری برای کشور در سال گذشته با صادرات میگو از گلستان

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: هرساله ۸۰ درصد از میگو تولید شده این استان، صادر می‌شود که سال قبل از محل صادرات میگو ۱۵ میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شیلات گلستان، اسماعیل جباری، اظهار کرد: میگوی تولیدی استخرهای گمیشان در سال زراعی جاری به دلیل پاک بودن از وجود بیماری، از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل تقاضاهای واردات این محصول از این استان، بیشتر است.

وی افزود: امسال پرورش میگو در ۱۰۳ مزرعه با پوشش یک‌هزار و ۱۵۴ هکتار انجام شده است.

مدیرکل شیلات استان گلستان تصریح کرد: آماده‌سازی پرورش میگو با نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان گلستان هر ساله از اواخر اردیبهشت‌ماه با آبگیری استخرها آغاز شده و در میانه شهریورماه تا اواخر مهرماه هم جمع‌آوری محصول انجام می‌شود.

وی گفت: دو مرکز نگهداری و عمل‌آوری میگو در این استان با سرمایه یک‌هزار میلیارد ریالی بخش خصوصی، همزمان با هفته دولت سال جاری و با برداشت میگو از مزارع در گمیشان، آغاز به کار کرده و به ظرفیت مراکز نگهداری و عمل‌آوری این محصول در استان اضافه شده است.

جباری افزود: درحال حاضر ۹ مرکز فعال نگهداری و عمل‌آوری میگو در شهرستان‌های گمیشان و ترکمن، وجود دارد و میگوی تولیدی پرورش‌دهندگان استان را جمع‌آوری و آماده عرضه به بازار داخلی و خارجی می‌کند.

وی در خصوص صادرات میگو، خاطرنشان کرد: این اداره کل تلاش دارد تا امسال شرایط بهتری را برای صادرات میگو تولیدی استان با همکاری دستگاه‌های مرتبط فراهم کند.

به گفته مدیرکل شیلات استان گلستان، هرساله ۸۰ درصد از میگو تولید شده این استان شمالی، صادر می‌شود که سال قبل از محل صادرات میگو ۱۵ میلیون دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در فصل برداشت امسال تاکنون افزون بر ۹۰۰ تُن میگو از سه هزار و ۵۰۰ تُن محصول برآورد شده در مزارع استان، برداشت شد که بخش عمده آن آماده صادرات به کشورهای متقاضی است.

کد خبر 687622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.