حل ریشه‌ای خطرات کانال مهرگان با ساخت پارک 8 هکتاری

شهردار محمدیه گفت: با ساخته شدن پارک هشت هکتاری و جاده سلامت در شهر جدید مهرگان (شهرک مهرگان سابق) خطر غرق شدن مردم در کانال آب مهرگان ریشه‌ای حل می‌شود.

محمد پیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت طرح محصورسازی کانال آب مهرگان برای جلوگیری از غرق شدن شهروندان مهرگانی اظهار کرد: پیرو اجرای محصور کردن کانال آب مهرگان (ایمن‌سازی و حفاظ‌بندی) و به جهت تبدیل تهدید به فرصت، عملیات عمرانی ساخت پارک هشت هکتاری ساحلی و جاده سلامت در مهرگان مهم‌ترین پروژه اجراشده در چند سال اخیر در مهرگان است که با افتتاح آن شاهد افزایش سرانه برای شهروندان مهرگان خواهیم بود.

وی با یادآوری اینکه طول پارک حدود ۲۸۰ متر و دارای هشت هکتار مساحت و در ضلع جنوبی مهرگان واقع شده است، ادامه داد: اجرای مسیر پیاده‌روی، مسیر دوچرخه سواری، ایجاد فضای سبز و کمربند سبز، چراغ‌های روشنایی مدرن و نصب نیمکت از مهمترین اقدامات به جهت افتتاح آن است.

شهردار محمدیه تصریح کرد: بنابراین با ساخته شدن پارک هشت هکتاری و جاده سلامت در شهر جدید مهرگان خطر غرق شدن مردم در کانال آب مهرگان ریشه‌ای حل می‌شود.

وی با یادآوری مسئولیت شهرداری محمدیه در پیگیری موضوعات شهری مهرگان اضافه کرد: با پیگیری‌های شهرداری و شورای اسلامی و برگزاری جلسه با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و همکاری مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین مقرر شد به زودی احداث کتابخانه در مهرگان در دستور کار قرار گیرد.

پیری با بیان اینکه کتابخانه عمومی منبع مهمی برای افزایش سطح آگاهی مردم است و شورا و شهرداری تا جایی که منع قانونی وجود نداشته باشد، آماده هرگونه مساعدت و همکاری در جهت ترویج کتابخوانی است، گفت: به جهت افزایش سرانه مطالعه در مهرگان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی ادامه داد: کتابخانه یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است که تمامی اقشار جامعه از آن استفاده می‌کنند و پرکردن اوقات فراغت و گسترش فرهنگ کتابخوانی از وظایف مدیریت شهری است و امیدواریم بتوانیم با همکاری و همفکری هم اتفاق خوبی را رقم بزنیم و جامعه را بیش از پیش به سمت کتابخوانی سوق دهیم.

کد خبر 687530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.