حمل‌ونقل عمومی ایرلند تا ۲۰۴۰ کاملا آلاینده‌صفر می‌شود

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در سال جاری ۴۴ اتوبوس با آلایندگی صفر در شهر بلفاست مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شبکه حمل‌ونقل TransLink اعلام کرده است که اتوبوس متروها در شهر بلفاست در سال ۲۰۲۲ میلادی موفقیت چشمگیری داشته است، به طوری که بیش از ۱.۵ میلیون مایل سفر بدون آلایندگی را پوشش داده‌اند و به طور مؤثر منجر به کاهش میزان انتشار یک هزار و ۶۳۵ تن دی‌اکسید کربن می‌شود؛ این دستاورد از هدف TransLink برای دستیابی به ناوگان صفر خالص در سراسر ایرلند شمالی تا سال ۲۰۴۰ میلادی پشتیبانی می‌کند.

TransLink در حال حاضر با بیش از ۱۰۰ اتوبوس بدون آلایندگی برنامه‌هایی برای گسترش گزینه‌های حمل‌ونقل سازگار با محیط زیست ارائه کرده است، در سال جاری نیز ۴۴ اتوبوس دیگر با آلایندگی صفر معرفی خواهد شد.

مدیرعامل TransLink اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری در ناوگان و فناوری بدون انتشار آلاینده برای مقابله با بحران آب‌وهوا و دستیابی به اهداف کاهش آلاینده‌ها حیاتی است؛ سال گذشته بیش از پنج میلیون سفر اتوبوس بدون آلایندگی انجام شده است که باعث کاهش ازدحام در جاده‌های محلی و کاهش آلودگی صوتی و آلودگی هوا در سراسر شهر بلفاست شد.

به گفته مقامات شهری، قرار شده است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای ۸۰ درصد کاهش پیدا کند.

با توجه به این موضوع که حمل‌ونقل حدود یک پنجم از انتشار گازهای گلخانه‌ای را تشکیل می‌دهد، تعهد شبکه TansLink به حمل‌ونقل عمومی بدون آلایندگی نقش مهمی در دستیابی به این هدف و کاهش آلودگی هوای شهر دارد.

علاوه بر این، مردم تشویق می‌شوند که تعداد سفرهای خود با ماشین را کاهش دهند و بیشتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

علاوه بر این، شورهای شهر بلفاست فعالانه از بهره‌مند شدن از وسایل نقلیه الکتریکی از طریق توسعه استراتژی زیرساخت وسایل نقلیه الکتریکی، با تمرکز بر زیرساخت‌های شارژ عمومی حمایت می‌کند؛ همچنین، در حال تدوین یک طرح انرژی منطقه‌ای برای شناسایی اقدامات مؤثر برای کربن‌زدایی مسکن، حمل‌ونقل و انرژی در نقاط مختلف شهر است.

این ابتکارات باعث می‌شود بلفاست تا سال ۲۰۵۰ میلادی به شهری فراگیر، انعطاف‌پذیر و صفر خالص تبدیل شود.

کد خبر 687518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.