تشکیل ستاد فرماندهی دفع آب‌های سطحی با مشارکت شهرداری اهواز و آبفا

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز از تشکیل ستادی تحت عنوان ستاد فرماندهی دفع آب‌های سطحی میان شهرداری و آبفا با توجه به پیش‌بینی آغاز بارندگی‌های اهواز در مهرماه خبر داد.

سیدمحمدعلی پورموسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی آغاز بارندگی‌های اهواز در مهرماه مقرر شد ستادی تحت عنوان ستاد فرماندهی دفع آب‌های سطحی میان شهرداری و آبفای تشکیل شود تا برای قبل و بعد از بارندگی برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

وی افزود: سال گذشته بیست نقطه در شهر اهواز دچار آبگرفتی شده است که حداکثر زمان رفع آن ۶ ساعت بود، امسال باید تعداد نقاط آب‌گرفتی و زمان ماندگاری آب نیز کمتر شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: گرفتگی مجاری فاضلاب در ایجاد آب گرفتی مؤثر است، این در حالی است که هم‌اکنون نیز به علت این گرفتگی‌ها در برخی از نقاط بالازدگی فاضلاب مشاهده شده است، لازم است آبفای با همکاری شهرداری حداکثر تلاش خود را به کار گیرد تا این گرفتگی‌ها پیش از آغاز بارندگی‌ها رفع شوند.

وی با اشاره به لزوم انجام عملیات حفاری برای رفع مشکل فاضلاب اهواز، تصریح کرد: در جریان این حفاری‌های باید کمترین مشکل برای شهروندان انجام شود، در دو سال گذشته مشکلاتی در خصوص آسفالت نوارهای حفاری وجود داشت که با رایزنی‌های انجام شده مقرر شد یک مدیریت واحد و شیوه‌نامه برای حفاری و رفع آن ایجاد شود تا بر اساس برنامه‌ریزی هم حفاری و ترمیم صورت گیرد.

پورموسوی اضافه کرد: در مناطقی مانند گلدشت، ملاشیه، زردشت، جانبازان سادات و مهدیس که وضعیت فاضلاب در شرایط مناسبی نیست، باید یک کار و اقدام جدی صورت گیرد تا شهروندان مشکلات کمتری داشته باشند، هرچند که با توجه به حجم کار ممکن است دو الی سه سال زمان‌بر باشد.

کد خبر 687414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.