جشنواره شعر آشتیان برگزار خواهد شد

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: بخش‌ ویژه جشنواره شعر آشتیان، به‌ موضوع نقش عفاف و حجاب در گسترش فرهنگ‌اسلامی می‌پردازد.

حسین محمودی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به مناسبت آئین بزرگداشت ادیب، مترجم، نویسنده و روزنامه‌نگار، میرزا یوسف اعتصامی‌الملک آشتیانی، پدر پروین اعتصامی، شاعره شهیر ایرانی، جشنواره شعر استانی آشتیان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برنامه‌ریزی شده است، افزود: در بخش اصلی به موضوعات نقش مفاخر در پیشرفت زندگی فردی و اجتماعی مردم، معرفی و شناساندن مفاخر و بزرگان شهرستان آشتیان، آداب و رسوم و سبک زندگی ایرانی، اسلامی و معرفی گویش محلی شهرستان آشتیان با هدف زنده نگهداشتن واژگان و ترکیبات خاص می‌پردازد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: بخش ویژه این جشنواره نیز با موضوع نقش عفاف و حجاب در گسترش فرهنگ‌اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه قالب اشعار ارسالی به‌جشنواره آزاد است، یادآور شد: آثار و اشعار باید به‌صورت تایپ‌شده و در قالب ورد با مشخصات شاعر (نام و نام خانوادگی، محل سکونت، تاریخ تولد و شماره همراه) ارسال شود.

محمودی‌فر با بیان اینکه این جشنواره همزمان با هفته فرهنگی شهرستان آشتیان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: هفته فرهنگی شهرستان آشتیان از پانزدهم تا بیست‌ویکم مهرماه سال‌جاری است و به همین منظور، مهلت ارسال آثار تا دهم مهرماه سال جاری اعلام شده و در پایان به‌برندگان جوایز ارزنده‌ای نیز اهدا خواهد شد.

وی گفت: در بخش اصلی این جشنواره به نفر اول، تندیس و ۱۵ هزار ریال، نفر دوم، تندیس و ۱۳ میلیون ریال، نفر سوم، تندیس و ۱۰ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت و علاقه‌مندان به‌شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آشتیان ارسال کنند.

جشنواره شعر آشتیان برگزار خواهد شد

کد خبر 687409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.