برخی تیم‌ها راه‌دروهای قانون را می‌دانند / مصوبه فدراسیون غیرکارشناسی است!

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: تمام این درگیری و مشکلات به دلیل مصوبه بی پایه و اساس و غیر کارشناسی فدراسیون فوتبال است؛ این مصوبه جای فراوانی برای چکش کاری دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روزهای گذشته جلسه کمیته انضباطی در خصوص رسیدگی به شکایت پرسپولیس، استقلال، پیکان و تراکتور از تیم سپاهان به دلیل رعایت نکردند سقف قرارداد در فدراسیون فوتبال برگزار شد و چند ساعت پس از برگزاری این جلسه؛ کمیته انضباطی رای خود را صادر کرد.
در رای صادر شده طلایی پوشان اصفهان به دلیل تخلف و رعایت نکردن سقف قرارداد با جریمه مالی و کسر ۴ امتیاز جریمه شدند.
پس از اعلام رای توسط کمیته انضباطی باشگاه سپاهان با دو بیانیه نسبت به این تصمیم واکنش نشان داد و برخی اهالی فوتبال و بازیکنان طلایی پوش به قانون تصویب شده و جریمه سپاهان اعتراض کردند.
در خصوص رای صادر شده در آستانه دیدارهای آسیایی شاگردان مورایس گفت‌وگویی با احمد جمشیدیان پیشکسوت فوتبال کشورمان داشته‌ایم که مشروح آن‌را در ادامه می‌خوانید.

احمد جمشیدیان کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص رای صادر شده برای سپاهان اظهار کرد: اطلاعی از اتفاقات جلسه کمیته انضباطی نداریم که آیا تخلفی صورت گرفته است یا خیر؛ اما بدون تردید سپاهان تنها تیمی نیست که این اتفاق را تجربه کرده است و در آینده شاهد این رخداد برای تیم‌های دیگر هم خواهیم بود.

وی افزود: تمام این درگیری و مشکلات به دلیل مصوبه بی پایه و اساس و غیر کارشناسی فدراسیون فوتبال است؛ این مصوبه جای فراوانی برای چکش کاری دارد و برای تبدیل شدن به یک قانون با کم و کاستی‌های بسیاری روبه‌رو است؛ تا زمانی که این کمبودها اصلاح نشود؛ درگیری و حواشی ادامه‌دار خواهد بود و تخلفات هم صورت می‌گیرد.

مصوبه فدراسیون باید چکش کاری شود

جمشیدیان پیرامون اینکه آیا تیم‌های دیگر هم به سرنوشت طلایی پوشان دچار خواهند شد گفت: تیم‌هایی که از سقف بودجه عبور کرده‌اند تمام راه دررو های قرارداد را بلد بوده‌اند چراکه این قانون کامل نیست و زمانیکه قانون کامل نباشد راه را برای پیش آمدن این مسائل باز می‌گذارد؛ مقصر اصلی را فدراسیون و تصویب این مصوبه می‌دانم.

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: بهتر بود این قانون در اواخر فصل پیش چکش کاری و اعلام می‌شد نه اینکه به یکباره تیم‌ها را تحت فشار بگذارند؛ درست است که تیم‌ها دچار تخلف شده‌اند اما در رواقع آن‌ها از راه درروهای این قانون استفاده کرده‌اند و نمی‌شود نام آن‌را تخلف گذاشت.

وی با اشاره به صدور این رای در آستانه جدال‌های آسیایی شاگردان مورایس ادامه داد: از نظر من کمیته انضباطی رای خود را به موقع صادر کرد چراکه اگر طلایی پوشان تکلیف خود را با این لیگ از همین ابتدا بدانند بهتر از این است که در هفته دهم با این معضل مواجه شوند؛ سپاهان فاصله زیادی از رقبای خود نگرفته است و می‌تواند این کسر امتیاز را جبران کند اما اگر این اتفاق در هفته دهم یا پس از هفته هفتم رقم می‌خورد بحران‌های فراوان تری را به همراه داشت.

سپاهان هنوز در قامت یک مدعی است

جمشیدیان افزود: چند روز قبل از آغاز جام‌جهانی ۲۰۰۶ تیم‌های بزرگ ایتالیا به دسته پایین تر سقوط کردند و اتفاقات عجیب و غریبی برای فوتبال این کشور به وجود آمد اما در نهایت ایتالیا قهرمانی جهان را از آن خود کرد؛ بنابراین این‌که بخواهیم صدور این رای را به بازی‌های آسیایی سپاهان ربط دهیم منطقی نیست و بهتر است طلایی پوشان آرامش خود را حفظ کنند؛ از نظر من این رخداد گریبان سایر تیم‌های دیگر را هم خواهد گرفت.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به قانون شکنی برخی تیم‌ها تصریح کرد: فکر می‌کنم نباید به تیم‌ها خرده گرفت چراکه آن‌ها قصد داشتند سطح خود را ارتقا دهند؛ مشکل اصلی از مصوبه و فدراسیون فوتبال است، از نظر من سپاهان می‌تواند منسجم تر از گذشته ادامه دهد و باتوجه به اینکه آن‌ها در کمیته استیناف هم شانس دارند ممکن است شاهد اتفاقات بیشتری باشیم‌.

وی در خصوص اینکه سپاهان می‌تواند به شرایط ایده‌آل بازگردد یا خیر خاطر نشان کرد: سپاهان در هفته چهارم تکلیف خود را بداند بهتر است تا اینکه در هفته پانزدهم با این مشکل مواجه شود؛ شاگردان مورایس فاصله چندانی با رقبا ندارند و هنوز یکی از شانس‌های قهرمانی به شمار می‌روند.

کد خبر 687408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.