آپارتمان‌سازی منطبق بر معماری اسلامی نیست

امام جمعه موقت تیران با اشاره به نگاه همه جانبه دین به زندگی بشر گفت: آپارتمان‌سازی و زندگی در چنین ساختمان‌های کوچک با راه‌های ارتباطی مشترک منطبق بر معماری اسلامی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام امیر کاظمی شامگاه امروز –چهارشنبه ۲۲ شهریورماه- در مراسم عزاداری رحلت حضرت رسول (ص) و امام حسن مجتبی (ع) در محل مسجد قمربنی هاشم (ع) تیران اظهار کرد: اصول و مبانی اسلامی که از پیامبر اسلام و ائمه معصومین نقل شده مایه سعادت دنیا و آخرت بشر بوده ولی در طول تاریخ انسان‌ها به دلیل غفلت و یا دنیا فریبی از مسیر اصلی خارج شده‌اند.

وی افزود: برخی از این انحرافات در جامعه اسلامی ما نیز مشهود بوده و همین مسائل ناهنجاری‌های اجتماعی را افزایش داده است.

امام جمعه موقت تیران به معماری و ساختمان‌سازی از منظر اسلام اشاره و تصریح کرد: خانه‌های بزرگ و رعایت حیا و حفظ حرمت‌های خانوادگی در اسلام مورد تاکید قرار گرفته در حالی که در ده‌های اخیر آپارتمان سازی زیاد شده و هرچقدر بزرگان دینی تذکر دادند، اما اثر نکرده است.

وی ادامه داد: آپارتمان سازی و زندگی در چنین ساختمان‌های کوچک با راه‌های ارتباطی مشترک منطبق بر معماری اسلامی نیست و همین مسئله باعث وقوع بعضی از ارتباطات نامشروع و ترویج فساد و جرایم می‌شود.

حجت الاسلام کاظمی وجود راه ارتباطی مشترک در آپارتمان‌ها را منجر به برقراری ارتباط با نامحرم و ترویج مشکلات اخلاقی خواند و گفت: فاصله اندک بین دیوار این خانه‌ها حریم شخصی را تهدید می‌کند.

وی ارتباط مسلمانان با جامعه کفر و از بین رفتن خط قرمزها را از عوامل تأثیر فرهنگ‌های غلط بر جامعه ما خواند و اذعان داشت: باید مراقب فرهنگ‌های اصیل باشیم که تحریف آن بر زندگی دنیا و آخرت ما تأثیر می‌گذارد.

امام جمعه موقت تیران یادآور شد: گسترش فرهنگ‌های غلط خانواده‌های مؤمن را نیز تحت تأثیر قرار داده و بعضی از آنان در تربیت فرزندان خود نیز دچار مشکل شده‌اند.

وی استقامت بر انجام واجبات، ترک محرمات و تربیت نفس را مهم خواند و گفت: جهاد اکبر به لحاظ تهدید نفس در درون انسان از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به همین خاطر به جهاد کبیر و مبارزه با نفس توصیه شده است.

حجت الاسلام کاظمی با بیان اینکه باید مراقب نفس خود باشیم، تصریح کرد: استقامت در برابر امیال نفس از جهتی مهم بوده ولی باید برای تربیت آن نیز مقاومت و ایستادگی کنیم.

کد خبر 687371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.