کاهش مصرف آب و توسعه فضای سبز شهری با هوشمندسازی

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: هوشمندسازی در حوزه آبیاری فضای سبز و درختان سطح شهر باعث کاهش گسترده مصرف آب شده و توسعه فضای سبز را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یاسر اسدپور امروز_ چهارشنبه بیست و دوم شهریورماه_ در جلسه‌ای که به مناسبت آغاز برنامه‌های هوشمندسازی شهرداری ارومیه در حوزه فضای سبز و هماهنگی در این راستا برگزار شد، اظهار کرد: آمادگی خود را برای ایجاد داشبورد مدیریتی و نظارت آنلاین و مستمر بر تمامی حوزه‌های تخصصی فضای سبز اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: حفظ منابع آبی و جلوگیری از هدر رفت آب امروزه جز چالش‌های اساسی نه تنها ارومیه و ایران بلکه کل جهان است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: روش‌های قدیمی آبیاری موجب هدر رفت آب می‌شود و سازمان فاوا باید در این راستا با هوشمندسازی به کمک منابع آبی شهرمان بیاید.

اسدپور با بیان اینکه در برابر هدررفت آب و حفظ منابع آبی برای نسل‌های آینده خود را مسئول می‌دانیم، ادامه داد: هوشمندسازی در حوزه آبیاری فضای سبز و درختان سطح شهر باعث کاهش گسترده مصرف آب شده و توسعه فضای سبز را نیز امکان‌پذیر می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت روزافزون هوشمندسازی در تمامی عرصه‌ها تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع حتی مسئولان کشوری نیز پیگیر موضوع هوشمندسازی در فضای سبز و اقدامات این حوزه در تمامی شهرداری‌های کلانشهرها هستند.

اسدپور تأکید کرد: می‌توان با شهرداری‌هایی که در این حوزه پیش‌رو هستند جلسات مشترک برگزار و از توان و ظرفیت آنها نیز بهره جست تا هرچه سریع‌تر به نتیجه مدنظر برسیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: پیشنهاد ما در حوزه فضای سبز از ابتدا طراحی و ارائه یک نرم افزار کامل با اشرافیت بر تمامی حوزه‌های تخصصی این سازمان با عنوان سامانه جامع فضای سبز بوده که بتواند به مطالبات و نیازهای سازمان، شهروندان و پیمانکاران هم زمان جواب دهد و در این راستا نیز برنامه‌ریزی و حرکت کرده‌ایم.

کد خبر 687365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.