آغاز ثبت‌نام نهایی داوطلبان مجلس از 27 مهرماه/ انتخابات در کرمان الکترونیکی است

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به آغاز ثبت‌نام نهایی داوطلبان مجلس از بیست‌وهفتم مهرماه، گفت: زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی در حوزه انتخابیه کرمان - راور و رفسنجان - انار در حال آماده‌شدن است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رحمان جلالی امروز_ چهارشنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در نشست خبری اظهار کرد: از بیست‌وششم شهریورماه برای همه متقاضیانی که پیش ثبت‌نام را انجام داده‌اند، پیامک ارسال می‌شود که افراد با مراجعه به پنجره واحد وزارت کشور می‌توانند وضعیت مدارک خود را مشاهده کنند.

وی با بیان اینکه شش مرجع صحت مدارک متقاضیان را بررسی می‌کنند و عدم تأیید مدارک متقاضیان به معنای عدم احراز صلاحیت آنان نیست، بیشترین مغایرت مدارک و صحت‌سنجی مدارک را مربوط به وزارت علوم و مدرک تحصیلی متقاضیان دانست.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه ثبت‌نام قطعی متقاضیان به صورت الکترونیکی خواهد بود، ادامه داد: افرادی که صحت مدارک آن‌ها تأیید نشده است، می‌توانند اعتراض خود را تا دوم مهرماه ثبت کنند و در صورت تأیید مدارک و دریافت کد رهگیری، در تاریخ بیست‌وهفتم مهرماه برای ثبت‌نام قطعی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین پیش‌ثبت‌نام انتخابات مجلس در دو حوزه انتخابیه کرمان - راور و رفسنجان – انار بوده است، گفت: زیرساخت‌های برگزاری انتخابات الکترونیکی در این دو حوزه در حال آماده‌شدن است و پیگیری برای تجهیز تمام حوزه‌های انتخابی به فیبر نوری انجام می‌شود.

جلالی همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی با ستاد انتخابات را یادآور شد و افزود: استان در امن‌ترین وضعیت خود قرار دارد و اطلس امنیتی استان نیز آماده شده است؛ ضمن اینکه در دوره‌های قبل ایراداتی در حوزه پشتیبانی وجود داشت که در حال رفع مشکلات زیرساختی آن هستیم.

وی با تأکید بر اینکه ستاد انتخابات استان آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور را دارد، گفت: هدف ما استفاده حداکثری از ظرفیت فیبر نوری در شهرستان‌ها با اولویت فرمانداری‌ها و بخشداری‌هاست و در صورت فراهم نبودن زیرساخت در مناطق صعب‌العبور، خدمات به صورت سیار ارائه می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه صدا و سیما با رویکرد عدالت انتخاباتی به دنبال فراهم کردن فرصت مناسب برای همه کاندیداهاست، خاطرنشان کرد: هریک از کاندیدها چنانچه قصد انجام تبلیغات خارج از وقت مقرر را داشته باشند، طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

کد خبر 687359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.