تصادفات در اربعین امسال ۲۳ درصد کاهش داشته‌ است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به کاهش ۴۴ درصدی تصادف‌های منجر به فوت در ایام اربعین امسال گفت: حوادث دانندگی در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی استان به سمت عراق ۲۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد خانچی امروز _چهارشنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در پنجمین جلسه شورای ترافیک استان اظهار کرد: امسال شاهد تحول و اقدامات مؤثر در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهری از اعزام حمل‌ونقل عمومی به کشور عراق برای تسهیل در رفت و آمد زوار گرفته تا رفع نقاط حادثه خیز در مسیر طریق الحسین (ع) و کاهش ۲۳ درصد آمار تصادفات، همچنین کاهش ۴۴ درصد از تصادفات منجر به فوت در مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی بودیم.

وی افزود: در حال حاضر شاهد افزایش ناوگان عمومی از جمله تعداد دستگاه‌های اتوبوس و ون‌های درون شهری هستیم که این امر باید برای شهروندان محسوس باشد تا هنگام بازگشایی مدارس، دانش آموزان و اولیا و معلمان این خدمت را مشاهده کنند و بدون هیچ استرس و دغدغه‌ای رفت و آمدهای درون شهری خود را هنگام بازگشایی مدارس انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به انجام پروژه‌های عمرانی در سطح شهرها تصریح کرد: با توجه به اینکه در شهرها و روستاهای استان شاهد انجام پروژه‌های عمرانی هستیم، نواحی‌های آموزش پرورش و فرمانداری‌ها ضمن پایش محیط‌های اطراف مدارس نسبت به رفع نواقص زیرساختی و ایمن سازی نقاط و پاکسازی اطراف مدارس با دستگاه‌های مجری اقدام نمایند.

وی اضافه کرد: انجام طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی در بعد ترافیک توسط شهرداری‌ها با همکاری پلیس و مدارس می‌تواند در کاهش حوادث رانندگی و ارتقای دانش ترافیکی دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها مؤثر باشد.

کد خبر 687303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.