انهدام باند سازمان‌یافته سرقت در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری قاتلی که با تشکیل باند اقدام به انواع سرقت در استان اصفهان و تهران کرده بود خبر داد.

سردار حمید علینقیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آبان‌ماه سال ۱۴۰۰ در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل یکی از اتباع در یکی از محلات شهر اصفهان و متواری شدن عامل این جنایت، اقدامات تخصصی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این قتل آغاز شد.

وی افزود: با حضور کارآگاهان پلیس و انجام تحقیقات تخصصی مشخص شد جوانی ۲۲ ساله در یک درگیری بر اثر شلیک با اسلحه به قتل رسیده و عامل این جنایت که خود تبعه خارجی یکی از کشورهای همسایه بود نیز به سرعت از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با انجام اقدامات تخصصی و پیچیده پلیسی عامل این قتل بعد از دو سال زندگی مخفیانه شناسایی و مشخص شد که به تازگی با تشکیل باندی چهار نفره اقدام به سرقت از سه کارگاه مس و ریختگری و سرقت دو خودرو ماکسیما در استان کرده است.

وی ادامه داد: کارآگاهان زبده پلیس آگاهی، در نهایت محل اختفای قاتل و دو هم‌دست او را در استان شناسایی و در دو عملیات ضربتی و همزمان هر سه متهم را دستگیر کردند که در بازرسی از مخفیگاه سارقان یک دستگاه خودرو ماکسیما مسروقه کشف شد.

سردار علینقیان‌پور گفت: سرباند اصلی دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی پلیس به یک فقره قتل و سرقت چهار دستگاه خودرو شامل دو دستگاه خودرو ماکسیما در استان اصفهان، دو دستگاه خودرو مگان و جک در استان تهران و سه فقره سرقت از کارگاه‌های مس و ریختگری در استان اصفهان به همراه سه هم‌دستش اعتراف کرد.

وی اضافه کرد: چهارمین متهم این باند مخوف در یکی از استان‌های غربی کشور شناسایی و با خودرو ماکسیما مسروقه در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کشف دو دستگاه خودرو مگان و جک مسروقه دیگری از متهمان، خاطرنشان کرد: ارزش اموال مسروقه کشف شده از این باند سارقان طبق نظر کارشناسان مربوطه حدود ۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است و تحقیقات از اعضای این باند همچنان ادامه دارد.

کد خبر 687284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.