توریسم‌درمانی، فرصتی برای رونق گردشگری و اشتغالزایی در کردستان

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات و دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: توریسم‌درمانی، فرصت خوبی برای ارزآوری، اشتغال‌زایی و رونق گردشگری در استان کردستان است که با بهره‌گیری از فرصت‌های مرزی استان این مهم امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیمور خالدی امروز_ چهارشنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در جلسه کارگروه گردشگری سلامت استان در سنندج اظهار کرد: استان کردستان دارای نقاط قوت زیادی از جمله مراکز درمانی و پزشکان متخصص، مناطق درمانی طبیعی، ارزان بودن خدمات پزشکی و هم‌مرز بودن و اشتراکات فرهنگی و زبانی با اقلیم کردستان عراق برای جذب گردشگران سلامت است.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت گردشگران اقلیم کردستان عراق برای توسعه گردشگری استان، افزود: فرصت مناسبی است که بخشی از گردشگران عراقی با ورود به کشور، در استان کردستان ماندگار شوند و برای مسافرانی هم که قصد سفر به استان‌های دیگر را دارند، برنامه‌ریزی شود.

رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات و دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی کردستان با بیان اینکه هم‌اکنون شش دفتر خدمات مسافرتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان مجری برگزاری تورهای گردشگری سلامت هستند، تصریح کرد: باید با هماهنگی و فعالیت آژانس‌ها و دفاتر، برای مسافرانی که با اهداف گردشگری سلامت و یا تفریح قصد ورود به کشور را دارند در داخل کردستان برنامه‌ریزی کنیم.

وی توریسم درمانی را فرصتی برای ارزآوری، اشتغال‌زایی و رونق گردشگری استان دانست و ابراز امیدواری کرد: با برگزاری نشست‌های تخصصی و کارشناسی و اجرای الگوی عملیاتی و راهبردی گردشگری سلامت بتوان در راستای توسعه گردشگری استان گام‌های محکمی برداشت.

کد خبر 687257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.