۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
بم کانون نساجی سنتی کشور می‌شود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بم از احیای هنر نساجی سنتی در این شهرستان خبر داد و گفت: بم به یکی از کانون‌های مهم نساجی سنتی کشور مبدل می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، مسعود قمری با اشاره به اینکه به زودی با همکاری یکی از شرکت‌های معتبر آموزشی زمینه آموزش به علاقمندان فراهم می‌شود، اظهار کرد: نساجی سنتی در بم از پیشینه‌ای دیرینه برخوردار است که کتب تاریخی گواه بر این موضوع هستند.

وی به مرغوبیت تولیدات نساجی بم و صادرات این محصولات به کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: این صنعت در سال‌های گذشته به فراموشی سپرده شده بود که خوشبختانه با طرحی که اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان کرمان در خصوص احیای هنرهای منسوخ شده ارائه کرد امیدوار شدیم که می‌توانیم با همکاری جوانان خلاق و نسل پویای کنونی بم را همانند گذشته به یکی از کانون‌های اصلی تولیدات نساجی سنتی در کشور مبدل کنیم.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بم ادامه داد: با توجه به جایگاه صنعت نساجی در شهرستان بم و اهمیت آن به لحاظ تولید محصولات کاربردی همراه با اشتغال زیاد و ارتباط با تولیدات کشاورزی و دامی از جمله پنبه، ابریشم و پشم بنابراین می‌توان به راحتی زنجیره ارزش افزوده و طرح احیای این صنعت ارزشمند را به مرحله اجرا درآورد.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به آموزش این رشته هنری می‌توانند به اداره میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بم مراجعه یا با شماره ۴۴۳۱۵۰۴۹ - ۰۳۴ تماس حاصل کنند.

کد خبر 687229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.