اقدامات ما در راستای قانون اقدام راهبردی است/ کاهش موارد پادمانی به ۲ مورد

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره روند آتی نشست شورای حکام گفت: موارد پادمانی که ۴ مورد بود نیز اکنون به دو مورد کاهش پیدا کرده است و در حال گفت‌وگو هستیم، روشنگری‌های لازم انجام شده و مدارک زیادی را به آژانس ارائه کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بخش برجامی طبیعی است که طبق قانون اقدام راهبردی به دلیل اینکه طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده است ما هم بازگشت از تعهدات داریم و این واضح است.

وی افزود: اینگونه نمی‌شود که کشورهای اروپایی از ما انتظار داشته باشند که ما به طور کامل برجام را اجرا کنیم و آنها هیچ‌یک از تعهداتشان را انجام ندهند.

رئیس سازمان انرژی اتمی بیان کرد: اقدامات ما در راستای قانون اقدام راهبردی است و تا مادامی که آنها به تعهداتشان عمل نکنند و تحریم‌ها کامل رفع نشود طبیعی است که ما همین روند را ادامه می‌دهیم و در گزارش آژانس هم مشهود است.

اسلامی ادامه داد: موارد پادمانی که ۴ مورد بود نیز اکنون به دو مورد کاهش پیدا کرده است و در حال گفت‌وگو هستیم، روشنگری‌های لازم انجام شده و مدارک زیادی را به آژانس ارائه کرده‌ایم.

وی عنوان کرد: شکل‌گیری این پرونده متأثر از دشمنی، پرونده‌سازی و اتهاماتی است که نسبت داده‌اند و ما با دشمنانی مواجه هستیم که ۲۲ سال است این موضوعات را مطرح می‌کنند و ما همواره صبورانه، خیلی شفاف و با تعامل همراهی کرده‌ایم.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره روند آتی نشست شورای حکام نیز گفت: حرکت سیاسی هر لحظه ممکن است توسط هر گروهی صورت گیرد و روند فعلی نشان نمی‌دهد که فضا به سمت قطعنامه و یا حرکت‌هایی برود که بخواهد ایران را به عکس‌العمل‌های قانونی مستحکم و قاطع وادار کند.

اسلامی درباره سفر احتمالی گروسی به تهران نیز یادآور شد: معاونان آقای گروسی آمده‌اند و معاون ما نیز رفته است و رفت و آمد داشته‌ایم و امید است بعد از کنفرانس انجام شود.

کد خبر 687212

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.