موافقت وزارت کشور با ایجاد شهرداری منطقه ۵ در همدان

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: وزارت کشور با ایجاد منطقه پنج در همدان موافقت کرد که امیدوارم برای شهروندان نتیجه‌بخش باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مسگریان امروز _ چهارشنبه بیست‌ودوم شهریورماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به موافقت وزارت کشور با ایجاد شهرداری منطقه پنج اظهار کرد: اکنون منطقه مذکور فعال شده و امیدوارم به نتیجه برسد و تلاش مدیران به نفع مردم در ابعاد اقتصادی، رفاهی، آرامش و کیفیت زندگی باشد.

وی افزود: برای جلوگیری از بروز مشکل و به و ازدحام برای ساکنان در منطقه پنج مدیران شهری باید تلاش کنند شد و این موضوع باید به صورت هماهنگ باشد تا مشکلی ایجاد نشود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مردم شهر همدان و به ویژه ساکنان دره مرادبیگ از حضور آیت‌الله شهید مدنی خاطرات بسیاری دارند، خاطرنشان کرد: احداث و ایجاد مراکز خیریه و مواردی که موجب ایجاد خیر و برکت در شهر همدان شد از برکات حضور این شهید بزرگوار بوده است.

تعالی مکتب تشیع از مجرای تقویت زیارتگاه‌ها محقق می‌شود

حجت الاسلام ناصر صفری افلاکی، نایب رئیس شورای اسلامی همدان نیز در نطق پیش از دستور خود در این جلسه تصریح کرد: تعالی مکتب تشیع از مجرای تقویت زیارتگاه‌ها محقق می‌شود، آنچه در اربعین رخ داد یک مانور عظیم اقتدار ملی و تجلی مودت بین مؤمنین بود.

وی با بیان اینکه دشمنان سال‌ها به دنبال ایجاد تفرقه در میان مسلمانان بوده و هستند، ادامه داد: با نمایش این مانور عظیم شاهد بودیم مردم آنچه داشتند نثار یکدیگر می‌کردند و همین از خود گذشتگی‌ها انقلاب، کشور و نسل ما را بیمه خواهد کرد.

صفری افلاکی جان مایه اربعین امام حسین (ع) را «زیارت» دانست و اضافه کرد: زیارت اربعین یعنی تمام امت اسلامی یک روز را روز بیعت با سرور و سالار شهیدان قرار دهند و زیارت از موارد ویژه مکتب ناب اسلام است و در زیارت آثار بسیاری را از نظر برکات مادی و معنوی شاهد هستیم و در روایات نیز بر آن تأکید شده و نباید این نعمت الهی را نادیده گرفت.

نایب رئیس شورای اسلامی همدان گفت: زیارت امامان و امامزادگان را یک سرمایه و نعمت خدادادی است و تعالی مکتب تشیع و تجلی و ثمربخشی آن می‌تواند از مجرای تقویت زیارتگاه‌ها باشد.

صفری با بیان اینکه وضعیت کنونی زیارتگاه‌ها و بقاع متبرکه پاسخگوی مراجعه توده مردم برای اقامه مراسم‌ها و زیارات و پناهگاه‌های عمومی برای اهالی یک منطقه یا شهر نیست، تصریح کرد: برخی امامزادگان به همت هیأت امنا به شکوه و شوکتی رسیده‌اند و انتظار می‌رود سایر بقاع متبرکه نیز به وضعیت مطلوب برسند.

وی اظهار کرد: می‌توانیم شهر ۶۰۰ هزار نفری همدان را با احیای سایر بقاع متبرکه - که دارای ظرفیت توسعه هستند را به منظور تکریم امامزادگان و بسترسازی برای امر مقدس انسان‌ساز و جامعه‌ساز «زیارت» تلاش کنیم.

نایب رئیس شورای اسلامی همدان با اشاره به اینکه برای انجام کار فرهنگی بنیادین در این خصوص نباید از اصل بسترسازی در این حوزه غافل شد، اضافه کرد: در این دوره شورای شهر به لزوم تکریم امامزادگان اعتقاد کامل دارند که باید بستر زیارت بقاع متبرکه فراهم شود.

کد خبر 687211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیشاه فخاریان مهر IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    باسلام. در مورد موافقت وزارت کشور برای ایجاد شهرداری منطقه ۵.به عرض میرسد بندگان خدا فکر میکنن خیلی کارشناسی کرده اید وبا ایجاد شهرداری در بافت مرکزی شهر بمردم خدمت میشود. ولی با این کار فقط برای مردم دردسر درست میشود، در آینده معلوم میشود و... بافت مرکز شهر فرسوده شده باید از نو ساخته شود، فقط تعدادی ملک دارای ارزش تاریخی هست. بقیه رو مانع ایجاد نکنید مجوز بدید تعریضها انجام شهر نوساز بشه.حیف ومیل و اسراف نکنید. مردم گرفتارن.